עפים על זה: חברת סטארט אפ מתכננת מסעות פרטיים לירח

חברת סטארט אפ מקולורדו, "גולדן ספייק", המנוהלת בידי מנהלים לשעבר בנאס"א, מתכננת לבצע מסעות פרטיים לירח, בעלות של כ-1.5 מליארד דולר למסע. עלות זו תהיה לדברי אנשי החברה מזערית ביחס לניסיון דומה שיבוצע בידי הממשלה.

"החזון שלנו הוא ליצור מערכת תחבורה אמינה לירח במחיר סביר," אמר יו"ר החברה ומנהל לשעבר בתכנית החלל אפולו, גרי גריפין.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

המשלחות יעזרו ברקטות ובחלליות קיימות המתוכננות להטיס אסטרונאוטים של נאס"א לתחנת החלל הבינלאומית. זה תלוי אמנם גם במספר הלקוחות שירשמו, אולם החברה מסרה כי ייתכן שהמשימה הראשונה תצא לדרך כבר בשנת 2020. הוא לא פרט לגבי חוזים קיימים או עתידיים שכבר נחתמו עם לקוחות או ספקים.

"המשימה הראשונה תדרוש השקעה של 7 עד 8 מיליארד דולר", אמר נשיא החברה, אלן סטרן, לשעבר משנה למנהל המדע בנאס"א. לאחר שתושק, ירדו עלויות המשימה עד לכ-1.5 מיליארד דולר ויכללו הטסת שני אנשים ליומיים לירח.

בקרוב אצלכם | צילום: רויטרס

"זה הולך לשנות את חוקי המשחק", אמר סטרן בשיחת ועידה לכתבים בוושינגטון. "אנחנו נוכל להטיס אדם לירח בעלות של הטסת רובוט".

סטרן סרב לציין לכמה משימות תזדקק החברה כדי להגיע לרווחים. "אם נשווק שלוש או ארבע משלחות בלבד, זה לא יספיק. אנחנו צריכים למכור הרבה יותר, אבל לא מספרים אסטרונומיים", אמר. "מחקר שוק מראה כי 15-25 מדינות יכולות להרשות זאת לעצמן וייתכן שירצו לעשות זאת", הוסיף.

רשימת הלקוחות הפוטנציאליים כוללת סוכנויות חלל אזרחיות, תאגידים, מכוני מחקר ועוד כמה אנשים עשירים מאוד. "אנחנו יכולים לעשות את זה במחיר סביר עבור מדינות בסדר גודל בינוני, כמו קוריאה, אינדונזיה, או דרום אפריקה כדי לחשוף אותן לחקר הירח, מה שיעלה להם הרבה פחות מאשר לפתח זאת בעצמם," אמר סטרן.

בנוסף לקידום מכירת כרטיסים, החברה בונה על מסעות פרסום ושיווק על מנת לגייס כספים.
גולדן ספייק איננה החברה הראשונה המציעה מסעות במימון פרטי לחלל – חברות נוספות כמו למשל מון אקספרס וחברות המשתתפות בתחרות של גוגל לשיגור חללית רובוטית לחלל עשו זאת לפניהן.

"אם נוכל למצוא משקיעים כדי להתחיל, נוכל לחזור לירח בתוך 10 עד 15 שנים כדי לקחת ממשאבי האנרגיה שלו ולהשתמש בהם שוב כאן, על פני כדור הארץ," אמר בראיון נפרד אסטרונאוט אפולו לשעבר, הריסון שמידט. ההשקעה צריכה להיות גדולה אבל אני בכל זאת מאמין שזה אפשרי", אמר שמידט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן