עצה בריאותית: כמה טיפים לקראת הביקור הבא שלכם אצל הרופא

ביקור אצל הרופא אורך בדרך כלל כרבע שעה, וכולנו יודעים כמה מהר 15 הדקות הללו יכולות לחלוף. לכן כדאי להגיע מוכנים כדי להרוויח את המיטב מהפגישה. ככה צריך לעשות את זה, דקה אחר דקה.

לרכישת גיליון הרופאים הטובים בישראל חייגו 077-4304645 או לחצו כאן

עבודת הכנה

תמיד כדאי להגיע עם רשימה של שאלות, או לכל הפחות נושאים שאתם רוצים לדבר עליהם עם הרופא. פרט לרשימת שאלות, ודאו שאתם רושמים מהן התרופות שאתם לוקחים, והביאו עמכם לפגישה את המידע הזה. יכול להיות שתרצו שיגיע אתכם לרופא גם חבר או קרוב משפחה, תלוי כמובן באופי הפגישה. קבעו עם אחד מהם מיד כשאתם קובעים תור לרופא.

חמש הדקות הראשונות

זכרו כי רופאים הם בני אדם – בנו איתם יחסים אישיים. לא צריך להגזים עם יחסי הקרבה, אבל לשאול לשלומם בהחלט יכול לעזור. אמרו לרופא שלכם שהכנתם רשימת שאלות, והשתדלו לעבור עמו עליהן מוקדם ככל האפשר במהלך הפגישה. זה יכין אותו, וגם יעמיד אתכם בעמדת שליטה.

חשוב גם שתגדירו מטרה. רופאים שעוסקים בטיפול ראשוני מתמודדים עם הרבה שאלות ודאגות בכל ביקור, ופשוט אין מספיק זמן להגיע לכל. בניית סדר עדיפויות תעזור לרופא לנהל את הזמן כך שיספיק להגיע לשאלות הרציניות יותר. ברגע שתסבירו מה מטרת הביקור מבחינתכם, חשוב לא לסטות מהנושא.

ללמוד לנצל את הזמן המועט עם הרופא | צילום: fotolia

במהלך הבדיקה

לאחר שהבהרתם מה מטריד אתכם, הרופא כנראה יחקור את הסימפטומים שלכם.

היו כנים: הבדיקה הגופנית היא לא ממש נעימה, אבל אם תירגעו במהלכה, תעזרו לרופא שלכם לעשות את ההחלטות הנכונות בנוגע לטיפול בכם. כאן נוכחות של חבר או קרוב משפחה יכולה לעזור. אם יש משהו שמונע מכם לעקוב אחר התרופות או התזונה שלכם כמו שצריך, למשל לחץ בעבודה או בבית, צריך לחלוק את המידע הזה עם הרופא. על אף שסימפטומים מסוימים עלולים להלחיץ אתכם, חשוב לציין אותם בפני הרופא. למשל, במידה שאתם סובלים מכאבי ראש פתאומיים, וזוכרים שאביכם סבל מהם, היו פתוחים בנוגע לזה וספרו לרופא.

חמש הדקות האחרונות

מה הצעדים הבאים? סיימו את הפגישה שלכם עם הבנה בנוגע למה שעליכם לעשות הלאה. מפתיע לגלות כמה אנשים עוזבים את המרפאה, כשהם מבולבלים ולא באמת מבינים את ההוראות שקיבלו מהרופא. חזרה בעל־פה על אלו יחד עם הרופא יכולה לסייע לכם. גם כאן נוכחותו של אדם שלישי בחדר יכולה לעזור, על מנת לוודא שהכל ברור.

כשאתם מסיימים פגישה עם הרופא, כדאי לבקש ממנו לרשום את השאלות שלא הספקתם להגיע אליהן. תיעוד רשום של הפגישה או סיכום שלה מגדיל את הסיכויים שהנקודות שבהן לא הספקתם לגעת יזכו להתייחסות בביקור הבא.

הכתבה מופיעה בגיליון הרופאים הטובים בישראל של פורבס

לרכישת הגיליון חייגו 077-4304645 או לחצו כאן

לרכישת מנוי למגזין פורבס

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן