עשה אקזיט: גבי שלאל מכר את פלאריום בחצי מיליארד דולר

הצעירים המבטיחים של פורבס ממשיכים לעשות חיל: לפני שלושה ימים, גבי שלאל, מייסד חברת הגיימינג הישראלית פלאריום (Plarium), עשה אקזיט ומכר את החברה בכחצי מיליארד דולר לחברה האוסטרלית אריסטוקרט. בפלאריום ישנם כ-1,200 עובדים כיום, והיא פיתחה מגוון משחקי רשת שנחשבים למאוד פופולריים.

שלאל. אקזיט בחצי מיליארד דולר | צילום: יח"צ

בשנת 2008 החליטו גבי, יחד עם אחיו אבי והאחים איליה וחיים טורפיאשוילי, להקים חברת משחקי רשת חברתיים. תוך שנתיים בלבד היא כבר פיתחה ושיווקה משחקים בז'אנר של אסטרטגיה חברתית, המתנהלים בזמן אמת. החברה עוסקת ביצירת משחקי אסטרטגיה, שמשחקיה נפוצים מאוד ברשתות חברתיות שונות, לרבות פייסבוק.

הפריצה הגדולה הגיעה עם חדירתה לשוק המובייל, וזה גם ההבדל הגדול בינה לבין חברות גיימינג אחרות שצמחו בישראל: היא לא מתמקדת במשחקי הימורים מצד אחד, והמשחקים שלה הם לא משחקים פשוטים שמוכוונים להמונים מצד שני. אלו הם משחקים מתמשכים, שהמשתמש צריך לקדם יום אחר יום בהתבסס על השינויים שמבצעים יריביו ברשת, ולכלים העומדים לרשותו.

להבדיל מחברות אחרות, פלאריום הכניסה לשוק המובייל גם משחקים מורכבים מאוד מבחינה גרפית. מיצירותיה המפורסמות: Sparta: War of Empire ו-Pirates: Tides of Fortune.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן