עשה זאת בעצמך: Kano מציגה מחשב שכל ילד יכול לבנות לבד

הם יצאו לדרך עם המשימה לאפשר לכל ילד לבנות את המחשב שלו בעצמו מערכה דמוית לגו, וכעת הצעד הבא מבחינת חברת Kano הוא לוודא שלכל ילד ברחבי אסיה תהיה גישה לכך – מאמץ מעניין בהתחשב בהשפעה שיכולה להיות לקונספט כזה, במיוחד על הדמוגרפיה הענקית של בני הנוער בהודו.

כשהוא מאותגר על ידי בן דודו בן ה-6, שרצה לבנות מחשב משל עצמו, מנכ"ל החברה, אלכס קליין, תכנן ופיתח מוצר שהיה עד כדי כך ידידותי לילדים שכמעט כל אחד יכול היה להרכיב אותו. קליין, בגיל 24, נבחר לאחד מרשימת 30 Under 30 של פורבס האמריקאי לשנת 2014, על חלקה של Kano בחינוך המודרני.

שני מייסדים משותפים שחברו אליו בעסק היזמי הם יונתן רז פרידמן וסול קליין. "החזון שלנו היה עולם שבו הטכנולוגיה צריכה להיות מנוע לשינוי, ולאפשר לאנשים צעירים להיות יוצרים, בצורה שטרם הייתה קיימת קודם", אומר רז פרידמן, ומסביר את הרציונל שבשורשי החברה.

כשמטה החברה שלה ממוקם בלונדון, Kano הושקה באופן רשמי בקיק-סטרטר בנובמבר 2013. שם, ביקשו המקימים מהציבור להשקיע בהם 100 אלף דולר כדי לראות אם הם יכולים לייצר את המוצר הראשון שלהם.

"בסופו של דבר מצאנו את עצמנו עם 1.5 מיליון דולר", אומר נשיא החברה רז פרידמן. משקיעים מ-86 מדינות ברחבי העולם תמכו בהם.

Kano הערכה שכל ילד יכול להתמודד איתה בהצלחה | צילום: אתר 

הערכה הצבעונית, שמגיעה ארוזה בצורה נקיה ומסודרת כאילו הייתה ערכת לגו לילדים עם חלקים גדולים במיוחד, ממותגת באנגלית. המכירות שלה מגיעות בשלב זה בעיקר דרך הפורטל המקוון, בו שולטים קונים ממדינות דוברות אנגלית.

הם בהחלט מתכוונים להציע את המוצר שלהם גם בשפות אחרות – מנדרינית, הינדו, ערבית, ספרדית – כולן מונחות על השולחן לקראת העתיד, אומר רז פרידמן. אבל בעתיד המידי, עיקר המיקוד שלהם הוא כניסה לשוק האסייתי – הודו, סין, הפיליפינים ותאילנד הן רק חלק מהמדינות שרז פרידמן מציין.

"הודו מאוד מעניינת – עם יותר מ-350 מיליון איש מתחת לגיל 15", הוא אומר. "זה לא רק הגודל, אלא גם מפני שההשפעה יכולה להיות עצומה".

ההשפעה העצומה הזו חשובה במיוחד להודו משום שלאפשר לבני הנוער שם לבנות את המחשבים שלהם בעצמם וללמוד קידוד, משמעותו לספק להם סל כלים בסיסי שבעזרתו יוכלו ליצור עתיד חדש לחלוטין, לפי רז פרידמן.

"ישנה כאן באמת הזדמנות יוצאת דופן לעצב מחדש את עתידה של הודו על ידי העצמת הדור החדש, שידלג על המכשירים המשעממים והמיושנים שיש לו גישה אליהם כרגע", הוא אומר.

העצמת הנוער כך שיוכל לעצב מחדש את עתיד שוק העבודה הוא נושא שרז פרידמן דיבר עליו גם במסגרת הרצאה שנתן ב-Tedx בבנגלור, הודו, באוקטובר שעבר.

ערכת המחשב של Kano, שנמכרת עבור 149.99 דולרים, היא לא החלק היחיד בפאזל הזה. הקונים, שמגיעים מכל הגילאים, למרות שליבת הקהל של Kano נעה בין הגילאים 8 ל-12, יכולים לבנות את המחשב שלהם בעצמם ואחר כך הם יכולים להמשיך, לקודד וליצור עליו דברים נוספים.

ישנה קהילה של מקודדים של Kano.

"יש לנו רשת מיוחדת שבה ילדים שיתפו למעלה מ-40 אלף פרויקטים שונים של קידוד", אומר רז פרידמן. "זה מרגש לראות את רמות המעורבות והבעלות שיש להם".

Kano מתגאה במיוחד בכך שהיא "רשת המחשוב היצירתי הראשונה האמתית בעולם, שמניעה אנשים בכל הגילאים ליצירתיות ולחקרנות", הוא אומר – דבר שהם מקווים שעוד יתפתח, יחד עם בסיס המשתמשים שלהם, ככל שהמוצר יבשיל, ברחבי העולם.

אבל אפילו כשהקריאה למותג לחדור לאסיה נעשית חזקה יותר ויותר, עדיין יש עבודה רבה לעשות ברמה מעט יותר בסיסית. רק 35% מהמקודדים של Kano הן נשים, מספר שרז פרידמן היה רוצה לראות גדל.

"אנחנו די בהתחלה", הוא אומר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן