עשירים אבל פחות: דירוג המיליארדרים 2019

דירוג עשירי העולם של פורבס נחשף, ובפעם השנייה בלבד בעשור האחרון, גם מספר המיליארדרים ירד ביחס לשנה שעברה וגם העושר הכולל שלהם התכווץ, מה שמוכיח פעם נוספת שגם העשירים ביותר לא חסינים בפני כוחות כלכליים ושוק מניות חלש. 

השנה נרשמו 2,153 מיליארדרים, ירידה של 55 מהשנה שעברה, וכן 994 מהם, כלומר 46%, איבדו מהונם לעומת השנה הקודמת.

כמו כן, 11% שהם 247 עשירים, נפלטו מהרשימה – מדובר במספר הגבוה ביותר של עשירים שיצאו מהרשימה מאז שנת 2009. בהתאם, גם הסכום הכולל של המגה עשירים רשם ירידה והוא עומד כיום על 8.7 טריליון דולר – ירידה של 400 מיליארד מ-2018.

בזוס. האיש העשיר בעולם | צילום: Patrick FallonBloomberg via Getty Images

הנפגעים הגדולים ביותר הם עשירי אסיה. לא פחות מ-60 עשירים איבדו מהונם, כשהסינים בראש: 49 מיליארדרים סינים נפלטו מן הרשימה השנה. במקביל, נרשמה ירידה גם בקרב עשירי אירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

לעומתם, עשירי אמריקה (הצפונית והדרומית) הם היחידים שרשמו עלייה במספרם. העלייה נזקפת להתחדשותה הכלכלית של ברזיל ולכוח הפיננסי של ארצות הברית. כעת ישנם 609 מיליארדרים בארצות הברית, ביניהם 14 מתוך 20 הראשונים ברשימה. ג'ף בזוס הוא עדיין האיש העשיר בעולם (לפני הליך הגירושין שעומד בפניו ועלול להוריד את הון שעומד על 131 מיליארד דולר בצורה משמעותיו). מיד אחריו ניצב ביל גייטס עם הון של 96.5 מיליארד דולר.

הרשימה מתפארת השנה גם ב-195 מצטרפים חדשים. העשיר ביותר מבין השמות החדשים הוא קולין האונג, המייסד של חברת פינדאודאו הסינית.

ביל גייטס. ראש בראש עם בזוס | צילום: Shutterstock

כניסה מעניינת נוספת כוללת את מייסדי Spotify דניאל אק (2.2 מיליארד דולר) ומרטין לורנצון (3 מיליארד דולר); ממציאי Juul ג'יימס מונסיס ואדם בואן, וילדת הפלא של הקוסמטיקה, קיילי ג'נר, שהפכה גם למיליארדרית הצעירה ביותר בעולם, כשהיא בת 21 בלבד. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ אגב, שווה כיום 3.1 מיליארד דולר.

אנחנו על המפה

לפי הדירוג חיים כיום בעולם 21 מיליארדרים ישראלים (בדולרים) עם הון כולל של 61.2 מיליארד דולר. הישראלי העשיר ביותר בעולם (מבלי להתייחס לרומן אברמוביץ' שבשל אזרחותו הרוסית מקוטלג תחת רוסיה) הוא אייל עופר, שמדורג במקום ה-149 ברשימה עם הון של 9.4 מיליארד דולר. אחריו מגיעה משפחת ורטהיימר עם הון של 5.5 מיליארד דולר (מקום 303 בעולם), ושרי אריסון, שנמצאת במקום ה-355 עם הון של 5 מיליארד דולר.

טדי שגיא. נציגות ישראלת מרשימה | צילום: יח"צ

עוד ברשימה אדם נוימן, מייסד WeWork, שמדורג במקום ה-478 עם הון של 4.1 מיליארד דולר; טדי שגיא עם הון של 3.8 מיליארד דולר (מקום 546), וארנון מילצ'ן, גיבור פרשת 1000 ומפיק העל הישראלי, עם הון של 3.4 מיליארד דולר (מקום ה-645). 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן