פורבס מציג: דירוג הנשים המשפיעות בישראל 2017

כמדי שנה מפרסם פורבס בפרויקט מיוחד את רשימת 50 הנשים המשפיעות בישראל, כשהשנה כובשת את פסגת הדירוג שרת המשפטים איילת שקד. כמו בכל שנה כוללת הרשימה נשים מתחומים שונים: נבחרות ציבור, חוקרות, נשות רוח, מנהלות, נשות עסקים ועוד. המשותף לכולן – השפעתן הרבה על החברה הישראלית.

לדירוג המלא: הנשים המשפיעות בישראל 2017

לרכישת הגיליון או מנוי למגזין פורבס ישראל חייגו 077-4304645 או לחצו

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

איילת שקד. מעורבת בכל צומת גדול בשיח הישראלי | צילום: שלומי יוסף

זוהי השנה החמישית ברציפות שבה אנו מפרסמים את הרשימה, ולמען האמת, יצירתה הופכת למלאכה קלה יותר מדי שנה. בניגוד לעבר, כבר לא צריך לחפש באקדמיה או בפוליטיקה את האישה הייצוגית, זאת שהגיעה לפסגה ומסמנת את הדרך לכולן. הנשים נמצאות בכל פסגה בכל תחום, משפיעות על החיים של כולנו, ונמצאות בלב העשייה הציבורית, המדעית והתרבותית.

כאשר התחיל מגזין פורבס האמריקני לערוך את רשימת הנשים המשפיעות, היתה מאחורי הרשימה אג'נדה ברורה: לעודד שילובן של נשים בעמדות מפתח בכל תחומי החיים. במידה רבה, האג'נדה הזאת הופכת למיותרת. בשנת 2017 נראה לנו טבעי ומובן מאליו שנשים פועלות בכל מוקדי הכוח בציבוריות הישראלית, וקולן נשמע בכל תחום ובכל מקום. במובן הזה, רשימת הנשים המשפיעות של פורבס לא נועדה עוד לייצג אג'נדה של שילוב – היא מציינת את ההצלחה של המהפכה החברתית הכי חשובה של המאה האחרונה.

את המקום הראשון, כאמור, כובשת השנה שרת המשפטים איילת שקד, שמעורבת בכל צומת גדול בשיח הישראלי ומספרת בראיון מיוחד על יחסיה עם המקום השלישי ברשימה – נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור. עוד בעשירייה הראשונה, נגידת בנק ישראל קרנית פלוג (מקום שני), שרת התרבות מירי רגב (מקום 4) ומיד אחריה מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, שתופסת מקום מכובד בצמרת – כזה המשקף את כוחה העצום של הרשת החברתית.

גאולה אבן. סופגת ביקורת על "ניגוד העניינים המובנה" | צילום: דודי חסון

את העשיריה הראשונה סוגרות נשות העסקים המיליארדריות שרי אריסון (מקום 6) ודנה עזריאלי (מקום 9), לצד מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח (מקום 7), הממונה על רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון דורית סלינגר (מקום 8) ויו"רית ומנכ"לית אריסון השקעות אפרת פלד (10).

הרשימה כוללת גם חמש חוקרות מתחומים שונים – החל מסרטן ועד לחברה וטכנולוגיה. אחת מהן היא פרופ' ורדה שושן-ברמץ, חוקרת סרטן מאוניברסיטת בן גוריון, אשר מצאה שיטה שמאפשרת לעצור את חלוקתם של תאים סרטניים. תוצאות המחקר לא רק תרמו להבנה טובה יותר של המחלה ושל נקודות התורפה של התא הסרטני, אלא היוו בסיס להקמתה של חברת התרופות "וידאק-פארמה", העוסקת בפיתוח תרופה לסרטן העור. החברה סיימה לאחרונה שורת ניסויים קליניים עבור טיפול בחולי מלנומה שלב 2.

התקשורת מככבת

גם עולם העיתונות מככב השנה ברשימה. לצד נשות תקשורת ותיקות כמו אילנה דיין, אילה חסון, קרן נויבך וכמובן גאולה אבן (שמושכת ביקורת רבה בימים אלה על ניגוד העניינים שהיא נמצאת בו לכאורה כרעייתו של גדעון סער ומגישת מהדורת החדשות של "כאן"), קיבלו השנה במה גם העיתונאיות העצמאיות שרון שפורר וטל שניידר. השתיים מייצגות ז'אנר הולך וגדל של עיתונות שנעשית מחוץ לגופי התקשורת המסורתיים הגדולים. שניידר פעילה בעיקר ב"פלוג", הבלוג הפוליטי המצליח שלה, ושניידר, בעיקר במגזין המקוון "המקום הכי חם בגיהינום".

נציגות נוספות של עולם העיתונות הן נעה לנדאו, עורכת ה"הארץ" באנגלית ואורלי גולדקלנג, סגנית עורך "מקור ראשון". הפגשנו את השתיים, שמגיעות משני קצוות תרבותיים ופוליטיים הפוכים, לשיחה על מקומן של נשים בעולם העיתונות, ועל הדרך הנכונה להעברת ביקורת. התוצאה מרתקת.

קרן אלעזרי. עשתה את צעדיה הראשונים בתחום הסייבר בגיל 13 | צילום: שלומי יוסף

על שער הגיליון מככבת מומחית הסייבר קרן אלעזרי. למרות גילה הצעיר (36), אלעזרי נחשבת לאחת מהמומחיות הגדולות בעולם בתחומה. בראיון לפורבס היא מספרת על עברה כ"האקרית", מסבירה כיצד האקרים יכולים לעזור לארגונים במלאכת אבטחת המידע ומדוע רואים בתחום יותר ויותר נשים.

גם בתחום הבידור מופיעות השנה כמה דמויות חדשות ומרעננות כמו השחקנית נלי תגר, והסטנדאפיסטית העולה, תום יער. לצידן מככבת, כמובן, וונדר וומן – הלא היא גל גדות.

לדירוג המלא: הנשים המשפיעות בישראל 2017

לרכישת הגיליון או מנוי למגזין פורבס ישראל חייגו 077-4304645 או לחצו

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן