פורום בכירי ההייטק והטכנולוגיה בארץ: "המדינה צריכה כמה שפחות להפריע ליזמים"

בכירי ענף ההייטק והטכנולוגיה התכנסו היום בפורום ראשון מסוגו שקיימה קבוצת דן אנד ברדסטריט בגבעתיים, במסגרת פורום DUN'S100. הבכירים דנו בנושאים שונים הקשורים לענף, ביניהם המחסור בהון אנושי מיומן ודרכים לשימור עובדים בחברה, התמיכה בהייטק מצד המדינה ותרבות האקזיטים בארץ.

ישראל נחשבת בעולם כמדינת סטארט-אפים, והנוכחים דיברו על הסיבות לכך – התנאים בשוק כמו ריבית נמוכה, שמאפשרים הקמת חברות, התרבות היזמית בארץ, האקדמיה שמכשירה יזמים והתעשייה הביטחונית שמובילה פיתוחים. בנוסף, בדומה למדינות אחרות ישראל עוברת גם היא מהפכה דיגיטלית שמגבירה את הצורך בטכנולוגיות ואת הקמתן של חברות.

צילום: thinkstock

הבכירים סבורים גם כי המיסים מקשים על ענף ההייטק וכי המדינה משקיעה בתחום, אך לא מספיק. "המדינה צריכה כמה שפחות להפריע ליזמים ולדאוג שהחינוך הטכנולוגי והמדעי באוניברסיטה יהיה ברמה הכי גבוהה. המקום הנכון להביא את הטאלנטים הכי טובים מכל העולם זה לאקדמיה", הדגיש מנכ"ל מלאנוקס אייל ולדמן.

בנוגע לתרבות האקזיטים, הדעות היו חלוקות. "אין פה אמת אחת – יש חברות שצריכות להימכר והיזמים מאוד להוטים למכור, ויש חברות שלא יתפתחו אם לא יימכרו ויש כאלו שצריכות להישאר ולא להימכר. זו בסופו של דבר החלטה של היזם", ציין דב מורן, שידוע כמי שהמציא את הדיסק און קי. צח ברקי, סמנכ"ל אגף מידע, כלכלה ומחקר בקבוצת דן אנד ברדסטריט אמר כי "בשנתיים האחרונות נרשם קצב שיא בהיקף האקזיטים ולמרות זאת התעשייה עוד רחוקה מיכולת המיצוי שלה עקב מחסור בהון אנושי מיומן".

לדעת הדוברים, שימור עובדים טובים בחברה וגיוס כוח אדם איכותי לענף מתבטא לא רק בתנאים החומריים, אלא במרכיבים נוספים כנו רווחה, העובדה שהעובד מרוצה, והענקת התחושה שהעובד הוא שותף להישגי החברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן