Forbes Israel Logo
לוגו פורטר
לוגו פורטר

פורטר הישראלית מגייסת לפי 3 מיליארד דולר: מנכ"ל החברה בראיון לפורבס

הסטארט-אפ הישראלי Forter שפיתח מערכת למניעת הונאות מקוונות הודיע היום על השלמת סבב גיוס מוצלח במיוחד. מדובר בסבב F הנוכחי של החברה, בסך 300 מיליון דולר שהובל על ידי חברת Tiger Global Management. הגיוס נעשה לפי שווי שוק של 3 מיליארד דולר.

בסבב הגיוס השתתפו בין היתר קרנות Third Point Ventures ו-Adage Capital Management, לצד משקיעים נוכחיים כמו Sequoia Capital, March Capital ועוד.

הפיתוח הישראלי הפך רלוונטי במיוחד בצל מגפת הקורונה, שגרמה לזינוק משמעותי מאד בהיקף הקניות ברשת ברחבי העולם. בארה"ב בלבד למשל, הרווחים ממכירות אונליין עמדו על 791.7 מיליארד דולר מתחילת 2020, עלייה של 32.4% משנת 2019.

בראיון שהעניק מנכ"ל Forter מיכאל רייטבלט לפורבס בתחילת החודש, הוא סיפר על הטקטיקות האהובות על הרמאים הדיגיטליים, הקשורות בין היתר לצבירת נקודות רכישה או טיסה וציין שסוגי תרמיות מסוימים הפכו פופולריים במיוחד בימי הקורונה. כמו כן, חשף כי בסיס הלקוחות של החברה צמח בכ-70%, במקביל להכפלת ההכנסה השנתית שעמדה על 116 מיליון דולר בשנה החולפת.

"אני מרגיש קצת רע להגיד את זה, אבל היה מעניין מאוד לראות את היצירתיות של הרמאים בתקופת הקורונה", סיפר רייטבלט כשהתבקש להתייחס לנתונים המרשימים שרשמה חברתו בשנה שהייתה מורכבת עבור רבים.

"היצירתיות של הרמאים בתקופת הקורונה שבר שיאים". צילום: Shutterstock
מנגנון הוליסטי

פורטר הוקמה בשנת 2013 על ידי מיכאל רייטבלט, לירון דמרי ואלון שמש. החברה מעסיקה 300 עובדים, 200 מתוכם בישראל והשאר ברחבי העולם.

איך עובד הפיתוח של פורטר? לדברי החברה, האלגוריתם שיצרה יכול לנתח כמות דאטה עצומה, כך שהוא בוחן באופן "הוליסטי" כל עסקה, כל פריט שמוחזר חזרה לחנות הווירטואלית, את כל אופן צבירת הנקודות של לקוחות וכל יתר הפעולות שמבצעים לקוחות בעת רכישה אונליין.

המערכת מחליפה מערכות אחרות לזיהוי הונאות, שפועלות לביטול עסקאות במקרה של איתור של פעולה חשודה על פי קריטריונים ספציפיים. כך למשל מערכות כאלו יכולות לבטל עסקה אם הן מאתרות כי הקונה מגיע ממדינה שבה יש אחוזי הונאה דיגיטליים גבוהים. פורטר, לעומת זאת, מתייחסת לתמונה הרחבה ובכך מובילה לאחוז נמוך יותר של ביטול עסקאות לשווא.

על פי נתוני החברה, בשנה החולפת נבחנו באמצעות האלגוריתם עסקאות בסך 250 מיליארד דולר, ועסקאות בסך 100 מיליארד דולר בשנת 2019.

נורדסטרום. משתמשים בשירותי פורטר. צילום: Shutterstock
"אין כתובות אינטרנט רעות – יש אנשים שעשויים להיות מסוכנים"

"אנחנו לא רוצים להכליל ולהגדיר כתובות של אתרים מסוימים ככתובות 'מסוכנות' יותר עבור לקוחות, כי זה לא עובד ככה, אין כתובת 'טובה' או 'רעה'", מסביר רייטבליט את הרציונל מאחורי פעולת האלגוריתם. "עם זאת, חלק מהאנשים יכולים להיות מסוכנים ולעשות דברים רעים. כל יתר הדברים בעולמות ההונאה הם נסיבתיים. לכן, בפורטר אנחנו רוצים לוודא שאנחנו מאפשרים לכל האנשים הטובים לעבור בשלום את האלגוריתם", הוסיף.

פורטר החלה לשתף פעולה עם חברות אופנה וקמעונאיות ענק כמו נורדסטרום, רשת הביוטי והקוסמטיקה Sephora, שירותי המכולת הדיגיטליים Instacart ורשת המזון המהיר בורגר קינג.

זינוק משמעותי בקניות אונליין במהלך הקורונה. צילום: Shutterstock
מצמצמים הפסדים מיותרים

עוד ועוד שמות גדולים החלו להשתמש בשירותי החברה, בייחוד פרסום דוח ב-2019 שהעלה כי ביטול שווא של עסקאות אשראי בחשד להונאה – יכול לעלות לחברות השונות כ-443 מיליארד דולר סך הכל.

ומה קורה במקרים של הונאה אמתית? על פי הנתונים בדוח, מדובר בהפסדים קטנים בהרבה, שיכולים לעלות לקמעונאיות סכום כולל של כ-6.4 מיליארד דולר. פורטר מתגאה ביכולתה לחסום כ-85% מביטול העסקאות שלא בצדק ובכך למעשה חוסכת הון ללקוחותיה.

היתרון של פורטר על פני חברות אחרות שמציעות שירותים דומים הוא היקף הנתונים שהיא מצליחה לעבד באמצעות האלגוריתם. "אם המערכת נתקלת ברמאי או בסוג מסוים של תרמית חדשה שמנסה לתקוף את אחד הלקוחות שלנו – אנחנו מגלים איך אפשר לעצור אותו. מאותו רגע כל הלקוחות שלנו חסינים מפני מתקפות שנעשות באופן דומה", מסביר רייטבליט.

"דאטה ונתונים הם הנפט החדש", מסביר ומסכם אליוט רובינסון, שותף בחברת Bessemer שהשתתף בסבב הגיוס האחרון, "ופורטר היא החברה הראשונה שמנסה לאגד ולאחד את כל המידע הזמין".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן