פחות מ-48 שעות לפני הבחירות לרשויות המקומיות: בג"צ הדיח את לחיאני מראשות עיריית בת ים

רעידת אדמה פוליטית בבת ים: פחות מ-48 שעות לפני פתיחת הקלפיות ברשויות המקומיות, הדיח הערב (ראשון) בית הדין הגבוה לצדק את ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, מתפקידו. זאת לאחר שמועצת העיר דחתה שלשום את ההצעה להדיחו עוד לפני הבחירות הקרובות.

"במוקד העתירה שהוגשה לבג"צ בידי תנועת אומ"ץ, עמדו שאלות דומות לשאלות שנדונו והוכרעו בפסק הדין נגד ראש עיריית רמת השרון", נמסר מדוברות בתי המשפט. "בהסכמת העותרת בעניינו של שלמה לחיאני, התמקד הדיון בעיקר בשאלת העברתו של מר לחיאני מכהונה בידי מועצת עיריית בת ים".


שלומי לחיאני | צילום: מתוך ויקיפדיה

בעקבות הדיון שהתקיים היום, הוחלט כאמור על דעת שלושת שופטי בית המשפט העליון על מתן צו החלטי לפיו מועבר מר לחיאני לאלתר מכהונתו כראש עיריית בת ים. אולם באופן אולי מעט אבסורדי, השופטים גם לא מנעו מלחיאני להתמודד פעם נוספת על התפקיד, בבחירות שיערכו מחרתיים.

"אף שדעת השופטים אינה נוחה, בפן הציבורי, מהתמודדותו של לחיאני על תפקיד ראש העירייה בבחירות הקרובות, ועל-אף כתב האישום שהוגש נגדו, אין מקום לסטות מהכרעתנו בסוגיה זו בעניין רמת השרון", נימקו השופטים. כעת נותר רק לראות אם לחיאני ישוב וייבחר שוב ביום שלישי לתפקיד ראש עיריית בת ים וגם אם ייבחר אם אכן ישוב לכהן בתפקיד. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן