פיגוע בעפולה: צעיר מג'נין דקר למוות חייל צה"ל בתחנה המרכזית

חשד לפיגוע בלב העיר עפולה: חייל צה"ל כבן 18 נדקר הבוקר (ד') בכל חלקי גופו ונפצע אנוש בסמוך לתחנה המרכזית בעיר הצפונית.

הדקירה בוצעה על ידי מחבל בן מיעוטים, שוהה בלתי חוקי כבן 16 מג'נין, שדקר את החייל בצווארו ובחזהו בעת שעלה לאוטובוס אגד. מיד לאחר הדקירה הצליחו נוסעי האוטובוס ועוברי אורח להשתלט על הדוקר ולכדו אותו. הרקע לאירוע הוא לאומני, וכעת נמצא המחבל בחקירה משטרתית בתחנת עפולה.

בחקירתו, הודה המחבל לאחר זמן קצר כי הוא זה שביצע את המעשה, וטען כי עשה זאת כדי לנקום על כליאתם של בני משפחתו בכלא הישראלי.

רוני עטיה, מפקד מחוז צפון במשטרה, אמר לאחר המקרה: "מדובר באירוע לאומני. קטין בן 16-17, תושב ג'נין, יצא מביתו במטרה לדקור אזרחים. הוא נסע לנצרת, ובמהלך נסיעתו האוטובוס הגיע לתחנה מרכזית בעפולה. הוא דקר חייל שהיה באוטובוס דקירות קשות מאוד, ומצב החייל קשה. חייל צה"ל ושוטר מג"ב השתלטו על הדוקר, ולאחר מכן הגיעו שוטרי תחנת עפולה. לגרסתו, דודיו נמצאים בכלא הישראלי וזו הסיבה שהוא החליט לבצע את הדקירה".

כוחות גדולים של צבא, משטרה ומד"א נמצאים במקום בשעה זו ובודקים את נסיבות האירוע. דובר מד"א, זכי הלר, אמר לגל"צ לאחר האירוע: "בסמוך לעשה 8:38 קיבלנו במד"א קריאה על צעיר שנדקר בתוך אוטובוס. ניידת טיפול נמרץ הגיעה למקום תוך זמן קצר".

צילום: מתוך ויקיפידיה

"כשהחובשים והפרמדיקים נכנסו לאוטובוס שחנה בתחנה מרכזית, הם ראו צעיר כבן 18 ישוב ליד הדלת האחורית, כשהוא בהכרה מלאה, אך דקור בכל חלקי גופו ובמצב קשה. הם העניקו לו טיפול ראשוני, ופינו אותו לבית החולים העמק בעפולה, שם הוא הועבר מיד לניתוח".

טל, עוברת אורח שהייתה עדה לאירוע, אמרה לגל"צ: "עברתי ליד האוטובוס וראיתי שירדו אנשים וצעקו 'מחבל מחבל'. הייתה המולה, היו שוטרים ואמבולנס. ראינו שלוקחים את הדוקר, שניסה לברוח להם, אבל הם תפסו אותו. אחר כך השוטרים נכנסו ולקחו אותו. מד"א הגיעו מהר מאוד".

בחודש אוגוסט האחרון נדקרו שני אנשים, אחד מהם תושב ירושלים, לאחר שסיימו להתפלל בכותל המערבי וצעדו לכיוון שער שכם. כאשר היו ברחוב סולטן סולימאן, הותקפו השניים על ידי הצעירים ואחד מהם נדקר שבע פעמים.

לפי מד"א, הסכין חדרה ארבע פעמים לזרועו של הגבר, פעמיים למותנו ופעם אחת לבית החזה שלו. כאשר הגיעו צוותי הרפואה עמד החרדי על רגליו וקיבל עירוי נוזלים. הוא הובהל לבית החולים כשמצבו מוגדר קשה.

שני התוקפים נמלטו, ושוטרי מחוז ירושלים פתחו בסריקות נרחבות באיזור. לאחרונה הם נעצרו והוגשו נגדם כתבי אישום בבית המשפט המחוזי בירושלים.


לידיעה באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן