פיגוע רודף פיגוע: שני הרוגים ועשרות פצועים ביום דמים ברחבי הארץ

טרור הדקירות מכה שוב, ואירוע רודף אירוע: 8 בני אדם נפצעו הבוקר (שלישי), חלקם כנראה קשה, במה שנראה כפיגוע ירי באוטובוס בקו 78 בירושלים. במקביל דווח על אירוע דריסה בו נפצעו 3 בני אדם. הבוקר נדקר גבר בן 32 ברעננה על ידי מחבל ונפצע קל. דיווחים ראשוניים על פצוע בינוני באירוע דקירה בחולון, כאשר טרם ברורות נסיבות האירוע. בעקבות המצב הבטחוני נחסם כביש 1 לכיוון מזרח ממחלף ענבה, גם כביש 443 נסגר לשני הכיוונים.

רח' ירושלים, רעננה: פצוע בינוני-קשה ושני פצועים נוספים במצב קל. הדוקר נתפס על ידי כוחות המשטרה.

רח' מלכי ישראל ירושלים:
2 הרוגים ומספר פצועים בפיגוע דריסה. לפי דיווחים, מחבל דרס 3 אנשים ששהו בתחנת אוטובוס, ולאחר מכן יצא מהרכב עם סכין והחל לפגוע בהם. המחבל חוסל על ידי שוטרים. חזי רוט מתנדב איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירה קשה. אחד הנפגעים היה ללא הכרה במצב אנוש ולמרבה הצער נקבע מותו בזירה. כמו כן הענקנו טיפול למספר נפגעים בהכרה. נשמעו קולות ירי ככה"נ במהלך הפעילות לנטרול המפגע".

צילום אילוסטרציה: אפי אליאן, מתוך ויקיפדיה

רח' עולי הגרדום, ארמון הנציב ירושלים:
אזרח הרוג ו-16 פצועים בפיגוע בתוך אוטובוס של חברת אגד, בקו 78. בזירה היו שני מחבלים, שאחד מהם נהרג.

רח' חנקין, חולון: אירוע פלילי. אזרחים ששהו במקום דיווחו על מחבל, אולם התברר כי לא מדובר בפיגוע.

רח' אחוזה, רעננה:
מתחקור ראשוני של האירוע ברעננה, עולה כי המחבל, צעיר תושב מזרח ירושלים כבן 22, הגיע לתחנת אוטובוס ברחוב אחוזה 98, צעק "אללה אכבר", התנפל על גבר בן 32 שהמתין בתחנה, דקר אותו ופצע אותו פציעות קלות. אזרחים שהיו במקום השתלטו על המפגע עד בוא כוחות המשטרה ופצעו אותו קשה. המשטרה מנהלת חקירה כדי לבדוק האם הסתייע המפגע באדם נוסף, וכיצד הגיע ממזרח ירושלים ללב רעננה.

מיקי רוחני, אזרח תושב רעננה, הוא אחד מעוברי האורח שניטרלו את המחבל. רוחני, שהשתמש במטריה והפך לגיבור היום, סיפר: "שמעתי צעקות היסטריות של אשה, וישר רצתי בלי לחשוב הרבה. לקחתי את המטריה שלי כי לצערי לא היה לי נשק, והתחלתי לחבוט במחבל".

כוחות משטרה רבים, כמו גם מאבטחים, הגיעו למקום. משטרת רעננה נמצאת במרחק קטן מאוד מרחוב אחוזה, שנחסם לתנועה על ידי המשטרה. גם ראש עיריית רעננה זאב בילסקי הגיע לזירת האירוע והתעמת עם עוברים ושבים שהיו נסערים מהמקרה.

חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביה"ח מאיר את הפצוע, גבר כבן 32 במצב קל עם פצעי דקירות בפלג גופו העליון. המחבל פונה לבית החולים מאיר שבכפר סבא, כשהוא סובל מפגיעות בלסת, בצוואר ובבטן. מצבו יציב. הוא מטופל בחדר טראומה.

אלכס וליקובסקי, חובש בכיר במד"א שטיפל בפצוע סיפר : "במקום הייתה המולה גדולה וכוחות ביטחון רבים, הם הובילו אותנו לגבר כבן 32 בהכרה מלאה שהתהלך בזירה. הוא סבל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מהיר בשטח ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו מוגדר קל, הוא תיקשר איתנו בדרך וסיפר שכשהמתין בתחנת האוטובוס לפתע הגיע מחבל בשנות העשרים והתחיל לדקור אותו, עוברי אורח התנפלו עליו וניטרלו אותו".

מיכאל, אזרח שהיה באזור הפיגוע, סיפר: "הדבר השראשון שראיתי זה קבוצה של אנשים שמכים את המחבל, הוא שכב על הקרקע והוסיפו לתת לו מכות. לאחר מכן פינו אותו לאמבולנס שנסע לבית החולים. היתה התקהלות של הרבה אנשים. השוטרים הגיעו אחרי כשלוש או ארבע דקות מהדקירה, יחסית מהר מאוד וגם התגובה שלהם היתה מהירה מאוד. המחבל לא הספיק לזוז אפילו מטר לפני שהתנפלו עליו".

לכתבה באתר מעריב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן