פייסבוק משתמשת בלמידה חישובית כדי לזהות משתמשים אובדניים

פייסבוק הודיעה השבוע שבכוונתה לפרוש טכנולוגיה המבוססת על בינה מלאכותית כדי לזהות משתמשים הנמצאים בסכנת התאבדות ולהציע להם תמיכה. אלגוריתמים שיאספו מידע מקרוב לשני מיליארד משתמשים, יבצעו באופן מתמיד חיפוש בתכנים שמשתמשים מפרסמים ובהודעות שהם מקבלים, כדי לזהות נטייה להתאבדות. כשהמערכת תזהה סכנה, צוות של סוקרים אנושיים יקבל על כך הודעה ויצור קשר עם אותו אדם ויציע לו עזרה. בנוסף, פייסבוק הודיעה שהיא עובדת עם עמותות וקווי סיוע כדי לפתח שיטות שיעזרו ליצור קשר באופן מידיי עם אותם אנשים בעזרת יועץ או מומחה בתחום.

הרשת החברתית עוקבת ומסייעת בנושא מזה עשר שנים, אך עד עכשיו היא התבססה על אזהרות של משתמשים אחרים. כעת, זאת הפעם הראשונה שבינה מלאכותית לוקחת חלק בתהליך. הטכנולוגיה מבוססת על תבנית מסוימת שתזהה טקסטים שיש סיכוי גבוה לכך שהם כוללים מחשבות על התאבדות, ותסמן אותם כזקוקים להתערבות אנושית.
הניסיונות למנוע התאבדויות נכנסו גם לשירותי הוידיאו החיים של פייסבוק, לאחר שמספר משתמשים התאבדו ושידרו זאת בשידור חי. כשמשתמשים ידווחו על שידורי וידאו, גם למשדר וגם לאדם שדיווח יוצע סיוע.

לראשונה פייסבוק משתמשת בטכנולוגיה המבוססת על בינה מלאכותית | צילום: fotolia

זאת הפעם הראשונה שפייסבוק מפתחת כלי המבוסס על בינה מלאכותית כדי לסרוק פוסטים של משתמשים, ואולי בעתיד היא תוכל ליישם זאת גם כדי לזהות איומי טרור. בעולם בו אדם מנסה להתאבד מידי 40 שניות, פייסבוק שמה לה מטרה להילחם בתופעה.
מנקודת מבט של משתמש פייסבוק, התפקיד העיקרי של פייסבוק הוא לגבש אנשים ביחד במקום אחד ולעזור להם לשמור על קשר. אם הרשת החברתית יכולה גם לשים את אלו שנמצאים בתקופת משבר בקשר עם אחרים, חברים או זרים שיכולים לעזור, מדובר בשימוש חיובי של הטכנולוגיה.

בנוסף לטכנולוגיה, פייסבוק פרסמה סרטון שמסביר איך אפשר לסייע לאדם עם נטייה לאובדנות. לסרטון

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן