פייסבוק תפעיל ביום הבחירות כפתור שיתוף 'אני הצבעתי'

היום נודע כי פייסבוק גם היא נרתמת למערכת הבחירות המתקרבת ותציע למשתמשים הישראלים כפתור ״אני הצבעתי״; באמצעותו יוכלו לשתף את חבריהם כי מימשו את זכותם (יש שיאמרו חובתם) האזרחית ולקחו חלק בבחירות, בתקווה שהדבר יתרום ויעלה את אחוזי ההצבעה.

הלכת להצביע? לייק

החברה תעלה לאוויר כפתור "אני הצבעתי" שיופיע בניוזפיד של משתמשים בגיל הבחירה בלבד. אותם מצביעים ייראו בראש הניוז פיד שלהם מעין הודעת 'מגפון' נעוצה, שתרמוז ותזכיר להם כי יום הבחירות הגיע ותמליץ להם לשתף את חבריהם בעובדה שהלכו להצביע. כמו כן, בכפתור ישולב קישור לאתר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת בו ניתן יהיה לאתר מידע הקשור ליום הבחירות כגון איתור קלפי, רשימות מועמדים ועוד.

לא מדובר בפעם הראשונה בה פייסבוק יוזמת מהלך שכזה, שכן יזמה בעבר מהלך דומה בארה"ב בשלוש מערכות הבחירות האחרונות, במהלך הבחירות לפרלמנט האיחוד האירופי ובהודו – שם הוצג הכפתור ל-31 מיליון איש, מתוכם 4.3 מיליון שיתפו שהצביעו.

צילום: יח"צ

אליזבת לינדר, מומחית פוליטיקה וממשל בפייסבוק לאיזור אירופה, המזה"ת ואפריקה אמרה כי פייסבוק מחברת אנשים עם הדברים החשובים להם, ותקופת בחירות רוויה ברגעים משמעותיים של שיח ודיון אזרחי. מחקרים הראו, כי כאשר אנשים רואים שחבריהם בפייסבוק מדברים על כך שהצביעו – גדל הסיכוי שהם עצמם ייצאו להצביע. שיעור ההשתתפות בבחירות הינו נושא חשוב בכל העולם ובישראל, ואנו מקווים שכפתור "אני בוחר" יקל על בוחרים לשתף שהם לוקחים חלק בבחירות ויהווה תזכורת לאחרים לצאת להצביע".

האם לחץ חברתי הוא הדרך לגרום ליותר אנשים להצביע? יתכן. הוכח כי השיח בפייסבוק יכול להוביל להגברת שיעור ההצבעה; בשנת 2010 יותר מ-300,000 אמריקאים יצאו להצביע לאחר שראו בפייסבוק שחבריהם יצאו להצביע (על-פי מחקר שפורסם במגזין Nature). לדברי פייסבוק מהלך זה הינו חלק ממשימתה ׳להפוך את העולם למקום פתוח ומחובר יותר, ולסייע לאנשים להשתמש בפייסבוק כדי לתקשר עם מנהיגים המקבלים החלטות, המשפיעות על חייהם מדי יום׳.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: לא מוותרת; סמסונג חושבת שמצאה (שוב) דרך לחסל את האייפד

עוד בגיקטיים: אין צורך ברישום, Face-Six הישראלית תזהה את תווי הפנים שלכם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן