פישר: "לא יכולנו לעצור את הגירעון עד שראינו את העובדות בשטח"

סטנלי פישר לא מתרגש מהביקורות על מינוי יעקב פרנקל בכמחליפו. בראיון פרידה מיוחד בגלי צה"ל, אמר פישר כי פרנקל מסוגל להתאים את עצמו למציאות העכשוית בישראל. "פרנקל מסוגל לשנות את התפיסה שלו. הוא קורא, שומע ומדבר עם אנשים. הוא מתאים ליאיר לפיד ונתניהו אבל אלה הם האנשים שבוחרים נגיד. יש אנשים שבאים עם רקע שונה ומבינים את המצב". 

פישר הביע אופטימיות לכך שהממשלה תצליח לצמצם את האי שוויון בחברה הישראלית. "מאוד קשה לטפל במצב, אין לנו פתרונות קסם. המצב לא ימשיך ככה. יטפלו בזה". פישר אף רמז כי האחראים על המצב הם בני החברה החרדית והביע תקווה כי המצב ישתנה. "אני מקווה שאלה שגורמים לאי שוייון דרך ההתנהגות שלהם, למשל אלה שלא לומדים נושאי ליבה ישנו את המצב".  

סטנלי פישר | צילום: מרק ישראל סלם

כשנשאל פישר האם יכל היה להתריע מוקדם יותר על הגידול הדרמטי בגירעון, הוא ענה: "לא יכולנו לעצור את הגרעון עד שראינו את העובדות בשטח. אז היה מאוחר מדי". עוד הוסיף כי לדעתו האשמים האמיתיים בגירעון אינם שר האוצר וראש הממשלה. "הבעיה בגירעון של המדינה קשורה יותר לפקידי האוצר ופחות לניתניהו ושטייניץ".

בראיון התייחס פישר גם להחלטה לייצא 40% מהגז. פישר שתומך בהחלטת הממשלה, הסביר כי המחאה הציבורית נגדה מדאיגה. "אני מאוד מוטרד מהפופוליזם. אנחנו לא שבדיה ולא ארה"ב, יש לנו פחות כסף. אני מכיר את האנשים שעשו את החישובים על מכסת הייצוא, לא הייתה שם שקשוקה. הפוליטקאים לא תמיד מושפעים מתשובה". 

בנוסף, הביע פישר הבנה בנוגע למעורבותם של בעלי הון על האנשים בשלטון. "התופעה שבעלי ההון משפיעים על פוליטיקאים מטרידה אותי, זה ברור. אבל יש לנו משק מאוד קטן וברור שאנשים ירצו אח"כ לעבוד אצל העשירים". 

את הקדנציה שלו סיכם פישר באופטימיות. "נדמה לי שעברנו את המשבר העולמי יחסית בקלות. הרבה אנשים עשו את זה, אני לא הייתי היחיד". לדבריו, הכישלון היחיד שלו היה אי השגת הסכם שכר ראוי לעובדי בנק ישראל.

בנוגע להחלטתו לפרוש אמר פישר: "כל החלטה שאני מקבל התקבלה שניה לפני שקמתי בבוקר. הבנתי שהילדים שלי לא נמצאים בארץ ושאת רוב הדברים ברשימה שרציתי לעשות עשיתי. זה היה הזמן להמשיך הלאה". 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן