פיתוח חדש של מיקרוסופט יהפוך את החדר שלכם למשחק

מיקרוסופט מביאה את עולם הגיימינג צעד אחד נוסף אל עבר המציאות הוירטואלית. אחרי משקפי הזכוכית של גוגל והמחשבים הלבישים של וולב וחברות אחרות, מפתחת מיקרוסופט טכנולוגיה שתאפשר לכם להפוך כל חדר למשחק. 

על פי מסמך שהודלף לרשת ונחשף על ידי theverge.com בחודש יוני האחרון, נראה כי קונסולת המשחק החדשה של מיקרוסופט ה-Xbox 720 שצפויה לצאת לשוק בשנת 2013 תכיל מקרן תלת מיימדי אשר באמצעות אור אינפרא אדום תהפוך את החלל למתחם גיימינג. 

על פי פרסום באתר חדשות המחשוב ומשחקי הוידיאו CVG, הטכנולוגיה החדשה מבוססת על הקינקט הנוכחי של מיקרוסופט. הקונסולה המתוכננת צפויה להכיל מצלמת עומק תלת מיימדית ובאמצעות חישוב מיקומו של השחקן, תקרין את הנתונים בחלל החדר. 

מציאות וירטואלית בעולם הגיימינג היא מבורכת | צילום: רויטרס

עוד דווח כי עשויה להכיל משקפי קינקט בעזרתם ניתן יהיה לזהות את זווית הראייה של השחקנים. מדובר במרכיב חשוב בערכה, במייחוד אם מטרתה הבאה של מיקרוסופט היא להפוך את חדריכם למשחק. 

אולם למרות הפיתוחים הרבים בתחום, נשאלת השאלה האם גיימרים באמת יאמצו את טכנולוגיות המציאות הוירטואליות במידה בה חפצות החברות המפתחות? האם גם טכנולוגיות הגיימינג נידונות לכישלון הדומה למצבם של סרטי התלת מימד, אשר לא אומצו בחום על ידי המיינסטרים למרות היכולות הטכנולוגיות שלהם. 

עם זאת, למרות הספק בנוגע לפופולריות לה תזכה הטכנולוגיה, עדיין מדובר בפיתוח מסקרן, בייחוד בגלל שניתן יהיה לעשות בה שימוש גם בתחומים אחרים מחוץ לעולם הגיימינג. מקרני המציאות הוירטואליים יכולים לשמש למטרות חינוך, בריאות ומגוון רחב של תחומים מדעיים.

בכל אופן, נראה כי הדור הבא של קונסולות הגיימינג יכילו הרבה יותר מגרפיקות מרשימות ומשחקים מאתגרים.  הפיתוחים החדשים בתחום יהיו מבוססים הרבה יותר על תוכנות מתקדמות וכל עוד אלה לא יבואו על חשבון איכות המשחקים, אין ספק שהחדשנות תהיה מבורכת. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן