פלוג: אין מנוס מהעלאת גיל הפרישה בהתאם לעליית תוחלת החיים

הזדקנות האוכלוסייה הישראלית היא אחד מהאתגרים המשמעותיים שישיפיעו על צמיחה והתפתחות חברתית, כך אמרה היום המשנה לנגיד בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג שהרצתה היום בסימפוזיון הכלכלי של חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב, וסקרה את המגמות והאתגרים העומדים בפני המשק הישראלי.

לדברי המשנה לנגיד, המגמות והאתגרים העומדים בפני המשק הישראלי מכוונים לשינויים הדמוגרפים בחברה. חשוב לנקוט בצעדי מדיניות שיגבירו את השילוב בתעסוקה של האוכלוסיות הערבית והחרדית, אמרה פלוג וטענה כי לא יהיה מנוס מהעלאת גיל הפרישה בהתאם לעלייה בתוחלת החיים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

פלוג המשיכה וטענה כי להתפתחויות הדמוגרפיות צפויות להיות השלכות מרחיקות לכת על שיעורי התעסוקה, פריון העבודה והתפתחות הפערים החברתיים. לדברי פלוג, המדינה חייבת לנקוט מדיניות לשיפור רמת החינוך הרלוונטי לשוק העבודה ולהשקיע נמרצות בפיתוח תשתיות ובתמרוץ השקעה ומחקר במנועי צמיחה פוטנציאלים.


צילום: דוברות הכנסת

פלוג חזרה וציינה כי הביצועים המקרו-כלכליים של המשק הישראלי הם טובים יחסית, וכי המשק גילה חוסן ראוי לציון בסביבה עולמית מאתגרת, השוררת מאז המשבר הפיננסי העולמי.

בדיון בועדת הכספים ביום שני האחרון דיבר פישר על ההשתתפות בשוק העבודה של אוכלוסיות הערבים והחרדים."רמות העוני אצל החרדים ואצל הערבים עלתה והיא מאוד גבוהה, זה קורה בעיקר בגלל מצב השכלה של קבוצות אלו".

ליצמן קטע את דבריו ואמר האם ח"כ משה גפני ואני לא הצלחנו? הוא היה יו"ר ועדת הכספים ואני סגן שר הבריאות, האם לא עשינו את תפקידנו טוב? הרי שאין לנו השכלה". פישר ענה לליצמן: "תמיד יש יוצאים מן הכלל, אתה לא תצליח לשכנע אותי שזה חכם לא לקבל השכלה".

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן