פלוג: אם הערבים והחרדים לא ישתלבו בשוק העבודה, יגרע 1.3% משיעור הצמיחה השנתי

ד"ר קרנית פלוג נאמה היום בועידת ראש הממשלה ומיקדה את דבריה בבעיה הדמוגרפית שעשויה להווצר בשל קצב הגידול של אוכלוסיית הערבים ואוכלוסיית החרדים בישראל, אשר שיעור השתתפותן בשוק העבודה נמוך במיוחד.

פלוג ציינה כי בטווח הארוך, לדמוגרפיה צפויות להיות השלכות מרחיקות לכת על התעסוקה, התפוקה ורמת החיים. מצד אחד, צפוי גידול בחלקם של אותם מגזרים באוכלוסייה ששיעור התעסוקה שלהם נמוך. מצד שני, צפויה ירידה בחלקה של האוכלוסייה בגיל העבודה.

הנגידה הזהירה בנאומה כי אם לא יחולו שינויים בדפוסי התעסוקה, מגמות דמוגרפיות אלו יגרעו סדר גודל של 1.3% משיעור הצמיחה השנתי, מדי שנה. "זהו איום אסטרטגי עבור המשק הישראלי והחברה הישראלית, כזה שאסור לנו להתעלם ממנו", אמרה פלוג.

צילום: דוברות הכנסת

פלוג גם ציינה כי הממשלה הכירה בחשיבות ההשתלבות של האוכלוסיות הללו בתעסוקה ואימצה בשנת 2010 יעדי תעסוקה מפורטים, אליהם אמור המשק להתכנס בשנת 2020. התוכניות העוסקות בנושא כוללות בין השאר, את העלאת רמת ההשכלה והמיומנויות הרלוונטיות לשוק העבודה, הרחבת הפתרונות לטיפול בילדים בגיל הרך, שיפור הנגישות התחבורתית בין מקומות המגורים ומרכזי תעסוקה והסרת חסמים תרבותיים בפני ההשתתפות בעבודה.

לדברי פלוג, האוכלוסייה הערבית בישראל מכילה פוטנציאל עצום ובלתי מנוצל מבחינת יכולת הצמיחה של המשק הישראלי. מעבר לפוטנציאל הכלכלי, הנושא טומן בחובו גם פוטנציאל חברתי משמעותי ביותר. מדיניות ויישום נכונים יישאו פרי, הן מבחינת המגזר הערבי, הגברת ההשתלבות שלו בחברה הישראלית ושיפור מצבו הכלכלי בפרט והן מבחינת הציבור הכללי והמשק בכלל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן