פלטפורמה אחת למגוון דגמים: כך מתכוונת יונדאי לחסוך בעלויות

סטארט-אפ מלוס אנג'לס יספק ליונדאי מרכב אחיד עליו תתבסס החברה בייצור מגוון מכוניות ומשאיות חשמליות • השותפות הטכנית הזו מצטרפת להשקעה של יונדאי במגוון פרויקטים

יונדאי גייסה סטארט-אפ מלוס אנג'לס שיסייע לה ביצירת מרכב "סקייטבורד" באמצעותו תוכל ענקית הרכב הדרום קוריאנית לייצר מגוון מכוניות ומשאיות חשמליות בעלות נמוכה יותר.

במסגרת השותפות הטכנית, הסטארט-אפ Canoo יעבוד עם יונדאי, וחברת הבת שלה קיה, כדי לשפר את המרכב השטוח שנוצר עבור הרכב העתידני של קאנו, מרכב עליו מורכבים הסוללה, המנועים ורכיבי מפתח אחרים. יונדאי לא משקיעה בקאנו אלא משלמת סכום שלא פורסם עבור שירותי ההנדסה שלה.

ניתן לייצר בקלות רכבי סדאן, טנדרים, רכבי משלוח או משאיות. צילום: קאנו

המטרה היא ליצור ארכיטקטורה נפוצה בעלות נמוכה שממנה ניתן לייצר בקלות רכבי סדאן, טנדרים, רכבי משלוח או משאיות, תוך ביטול השימוש המסורתי במרכבים מרובים עבור כל דגם. ביונדאי אומרים שיש להם תוכניות ליצור מגוון כלי רכב שיכולים להתבסס על הסקייטבורד של קאנו.

"אנו נשתף פעולה עם מהנדסי קאנו לפיתוח מרכב חסכוני עבור יונדאי שיהיה מתאים לאימוץ המוני", אמר אלברט בירמן, ראש מחלקת מחקר ופיתוח בקבוצת יונדאי מוטור. הוא לא ציין לוח זמנים לפרויקט, אך הסביר כי מטרתו לצמצם את המורכבות של ייצור כלי רכב חשמליים ולאפשר שינויים מהירים בסוגי המכוניות של יונדאי וקיה כאשר דרישות השוק וטעם הלקוחות משתנים.


משקיעה בעתיד

קבוצת יונדאי הודיעה כי בכוונתה להשקיע 87 מיליארד דולר על מגוון פרויקטי ניידות עתידיים במהלך השנים הקרובות, יחד עם ההסתגלות לשינויים המהירים בתעשייה.

ההשקעות כוללות את המיזם המשותף שלה עם חברת Aptiv בסכום של ארבעה מיליארד דולר כדי להאיץ את הפיתוח של טכנולוגיית הנהיגה העצמית; השקעה של 100 מיליון אירו ביצירת הרכב המסחרי Arrival; סיוע בפיתוח המונית האווירית יחד עם Uber; ודחיפה של 6.7 מיליארד דולר למסחור טכנולוגיות מימן נקיות למשאיות, מכוניות וספינות.

סטארט-אפ מלוס אנג'לס יספק ליונדאי את ה"סקייטבורד" - מרכב אחיד עליו תתבסס החברה בייצור מגוון מכוניות ומשאיות חשמליות • השותפות הטכנית הזו מצטרפת להשקעה של יונדאי בגובה 87 מיליארד דולר במגוון פרויקטים עתידיים
הדמייה של אחת הפלטפורמות. צילום: קאנו

קאנו הוקמה בשנת 2017 על ידי צוות של אנשי מפתח ותיקים בתעשיית הרכב, ביניהם סטפן קראוס, אולריך קרנץ וריצ'רד קים שעבדו יחד ב-BMW ובסטארט-אפ המכוניות החשמליות Faraday Future. במקום למכור מכוניות חשמליות ללקוחות פרטיים, קאנו מתכננת עסק המיועד למנויים בלבד בו כלי הרכב יהיו זמינים לשימוש בעת הצורך.

בינואר החלה תוכנית הרשמה בחינם לאנשים המעוניינים לנסות את כלי הרכב שלה שיחלו להגיע לשוק בשנת 2021. "אנו פועלים במרץ לפיתוח רכב חשמלי חדש ונועז", אמר קרנץ מחברת קאנו. "השותפות עם מנהיגה עולמית בתחום כמו יונדאי היא רגע מכונן לחברה הצעירה שלנו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן