פלסטין הוכרה ברוב מוחץ כחברה משקיפה באו"ם; "זהו פרס לטרור"

לאחר מאמצים ארוכים ומספר ניסיונות קודמים שלא הסתיימו בהצלחה, פלסטין היא החל מהלילה מדינה משקיפה באומות המאוחדות. מדובר בהישג משמעותי ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אשר עשוי להשיב לרשות לפחות חלק ממעמדה השחוק ברחוב הפלסטיני לאחר הפיכתו של ארגון החמאס לגורם המשפיע יותר בקרב האוכלוסייה.   

למרות התנגדותן של ישראל וארה"ב, בדיוק 65 לאחר ההצבעה שהכירה בישראל כמדינה, הצביעו הלילה כאמור רוב מדינות האו"ם (138) בעד הצטרפותה של הרשות הפלסטינית כמדינה משקיפה, מול 9 מדינות שהתנגדו ו-41 שנמנעו. יש לציין כי לא מדובר בעדיין בחברות מלאה באו"ם אולם בהחלט בשדרוג מעמדה של פלסטין בעולם. ברמאללה החלו כבר אתמול חגיגות בהשתתפות אלפי פלסטינים. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עבור ישראל מדובר כמובן במכה לא פשוטה, בעיקר בשל הצבעתן של מדינות בעל משקל מכריע באיחוד האירופי, כמו צרפת וספרד: "ההחלטה באו"ם לא תשנה דבר בשטח", כתב אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו בדף הפייסבוק שלו. "היא לא תקדם את הקמתה של מדינה פלסטינית, היא תרחיק אותה. השלום יושג בהסכמות שיתקבלו בין ירושלים ורמאללה, ולא בהצהרות מנותקות שמתקבלות באו"ם". 

"האו"ם הכיר במדינה שאיננה קיימת ולא תוקם עד שיובטח בטחון ישראל"', הוסיף שר הפנים אלי ישי. "ההצהרות היוצאות מבניין האו"ם יוכלו להתמלא רק במשא ומתן בין רמאללה לירושלים, משא ומתן שיבטיח את עתיד ישראל ובטחונה. ישראל לעולם לא תכיר במדינה פלסטינית העלולה להוות בסיס קידמי של איראן. בדום תרועות החצוצרות ברמאללה, יקומו הפלסטינים לאותה המציאות אליה קמו עד כה".

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור אמר אתמול כי "מדובר בפרס לטרור", וכי מדובר בהחלטה סמלית בניסיון לעזור לפלסטינים". ברמאללה נפתחו כבר אתמול "חגיגות העצמאות" אשר צפויות להגיע הלילה לשיאן. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן