פנדה תג: הצמדת תג זיהוי שישיב לכם את החפצים האבודים

סוגים שונים של חפצים שהולכים לאיבוד, מפתחות, ארנקים, כרטיסי אשראי, טלפונים טיפשים, טלפונים חכמים, טאבלטים, כוננים קשיחים, המעיל היקר שקניתם במיוחד לחורף האחרון כשניצלתם את ההזדמנות בסייל המטורף בחנות האהובה עליכם בחו"ל או אפילו הכלב האהוב שברח. באופן כללי, אובדן חפצים לאדם עלול להגיע לסכום שווה ערך לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים.

בכדי לפתור את הבעיות הללו, הגיחו לעולם מספר פתרונות אשר חלקם הגדול יקר מאוד ורובם לא הגיעו לארץ, דווקא בארץ שבה חלק גדול מהאנשים (אני מקווה ומאמין שכך) בעלי מצפון ויחזירו דבר אבידה לבעליהם.

אלו שכן מגדילים ראש, בכל זאת, טורחים לרשום על מדבקה את שם הבעלים ולהדביק אותה אל החפץ, אך הרבה פעמים מדובר במדבקה לא עמידה במיוחד שבלחות מוגברת או בגשם הראשון ובוודאי לאורך זמן, תעלם. לכן, חברה בשם "פנדה תג" אשר הוקמה בתחילת השנה על ידי חגי ויינשטיין מהרצליה, איש הייטק נכה המרותק לכיסא גלגלים ואב ל-3 ילדים, פיתחה ליין של מוצרים ביניהם מדבקה חזקה ועמידה ומחזיק מפתחות מסיליקון ומאלומיניום המוצמדים לחפץ הרצוי כאשר עליה מוטבע QR Code המקשר את התג לבעליו. סריקת ה-QR Code באמצעות הסמארטפון מאפשרת יצירת קשר מאובטח עם בעלי החפץ או בעל החיים האובד.


המוצר של פנדה תג | צילום: pandatag.com

"המיזם התחיל בשיח חברי בבית קפה הרצליאני שסבב על כלבים שהולכים לאיבוד, וגם אם מוצאים אותם אז צריך ללכת לוטרינר ולסרוק את הצ'יפ עניין מסובך ולוגיסטיקה לא פשוטה." מספר חגי ויינשטיין, היזם שמאחורי הרעיון. "עלה בראשי הרעיון לפיתרון פשוט זול וחכם, שהרי לכולם יש היום סמארטפון ובקלות ניתן לסרוק איתו קוד QR. כל מה שצריך לעשות זה לבנות אפליקציה שתשייך באופן דינמי את קוד ה-QR לפרטים ומידע דיגיטלי, ואז הבנתי שזה יכול לשמש לאחסון מידע על חפצים שונים – מחזיקי מפתחות, מכשירים ניידים, מזוודות ותיקים, צמידים לפעוטות.. למעשה כל דבר."

המוצר הושק בפברואר 2013 ולמרות הצורך הגובר והמחיר הפעוט יחסית עבור התג (35 שקלים) החברה לא מצליחה להתרומם ממש. לויינשטיין יש הסבר משלו לעניין: "ניסינו לדבר עם מפיצים, פנינו לחברות ליסינג ולחברות בתחום מזון הכלבים, אבל בארץ מתייחסים בחשדנות לאיזה גיק נכה עם מוצר לא ברור. יש לנו עוד כמה הצעות לשיתופי פעולה ומוכרים טיפין טיפין באינטרנט, אך הייתי שמח לגייס הון כדי לשווק את המוצר ולהזניק אותו קדימה כי הוא עובד נהדר והוא עולה ממש מעט, באופן יחסי."

שאלה שיש לשאול היא מדוע בכלל לעשות שימוש ב-QR Code? הרי ניתן להדפיס גם מספר טלפון באופן עמיד באותה מידה ולחסוך את התיווך של קוד הקיו אר לקבלת פרטים. למעשה, הדפסת מספר הטלפון תפנה גם למי שאינם מחזיקים בטלפון חכם. קשה לנו להשיב על זה.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עושה סדר: גוגל פותחת במלחמה נגד הספאמרים ב-Google Play

שוחררה גרסת ה-RTM של Windows 8.1

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן