פסגות: שווי מאגר לוויתן – 5.9 מיליארד דולר, תמר שווה 10 מיליארד דולר

שווי מאגר הגז לוויתן מוערך ב-5.9 מיליארד דולר ואילו שווי מאגר תמר מוערך ב-10 מיליון דולר, כך על פי סקירה שמוציא היום בית ההשקעות פסגות. בית ההשקעות מעריך כי מניות השותפויות נסחרות בדיסקאונט נמוך.

הסקירה משקללת בחישוב את מסקנות ועדת צמח, שעל פי בית ההשקעות מדגישות את חשיבות יצוא הגז והשפעותיו על המשק המקומי. כמו כן הדו"ח מתייחס לכשלונות האחרונים בקידוח מירה ובקידוח שמשון, כשלונות המחזקים יותר את המאגרים הקיימים.

מאגר תמר נמצא בשלבים מתקדמים כאשר בשבוע שעבר החלה פלטפורמת ההפקה לעשות את דרכה לישראל. כמו כן שותפויות המאגר כבר חתמו על הסכם שיתוף פעולה עם חברת החשמל שבמסגרתו תרכוש החברה כ-3.5 מיליארד מ"ק של גז טבעי ממאגר תמר, המהווה את הסכם הגז הטבעי הגדול ביותר בישראל כיום, עלות ההסכם נאמדת בכ-10-16 מיליארד דולר. פסגות מעריך את שווי המאגר בכ-10 מיליארד דולר.

פלטפורמת ההפקה של תמר בדרך לישראל | צילום: נובל אנרג'י

הכלכלנים ממליצים על מניות הגז כאשר ונותנים המלצת "החזק" על מניית ישראמקו הנסחרת בדיסקאונט של 15% ממחיר היעד, רציו שנמצאת בדיסקאונט של 12% ומניית אבנר שנמצאת בפער של כ-9% ממחיר היעד. כמו כן מציין בית ההשקעות כי אימוץ מסקנות ועדת צמח יגדיל את האפשרות להכנסת שותף בינלאומי למאגר לוויתן, שותף בעל יציבות פיננסית וניסיון בתחום הגז, שיוכל להוציא את הפרויקט לפועל. שווי המאגר כאמור מוערך ב-5.9 מיליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן