פסגת אסיה פסיפיק: מודאגים מהמצב השברירי של כלכלת העולם

סין, רוסיה, ארצות הברית ושאר החברות בארגון אסיה פסיפיק ינקטו צעדים להגברת הצמיחה הכלכלית וצפויות לדחות הגבלות על יצוא אוכל בניסיון להחיות את הכלכלה העולמית המדשדשת.

המדינות צפויות לסיים היום מפגש פסגה בן יומיים בעיר הנמל הרוסית ולדיווסטוק, ולהביע דאגה בנוגע למצב השברירי של כלכלת העולם וביטחון המזון העולמי.

21 החברות בקבוצת אסיה פסיפיק הסכימו לקצץ מסי יבוא על טכנולוגיה ירוקה, לנקוט צעדים לחיזוק הצמיחה ולאפשר ליברליזציה גבוהה במסחר בכדי להתמודד עם הבעיות, כשבראשן משבר החוב האירופי.

כינוס מדינות אסיה פסיפיק 2012 | צילום: רויטרס

"יש תחושה כללית שהכלכלה העולמית מעט שבירה, אך אנחנו בטוחים שאנחנו נעבור את זה", אמר ראש ממשלת ניו זילנד, ג'ון קי.

ארגון אסיה פסיפיק, שכולל גם מדינות כמו יפן, מלזיה, אינדונזיה, קנדה ודרום קוריאה, מקבל החלטות על פי קונצנזוס והחלטותיו אינן מחייבות. עם זאת, ההשפעה של הארגון הולכת וגדלה, ומנגד זו של הגוש האירופי יורדת. מדינות הארגון מחזיקות יחד ב-40% מאוכלוסיית העולם, 54% מהתפוקה הכללית ו-44% מהמסחר העולמי.

למרות בצורת שפגעה ביבולים בארצות הברית וברוסיה, הנחשבות לספקיות חיטה עולמיות, החליטו המנהיגים בארגון שלא להגביל את יצוא האוכל והדגישו את החשיבות של שווקים פתוחים כדי להבטיח אספקת מזון אמינה.

בנוסף, אישרו המנהיגים רשימה של 54 מוצרים סביבתיים שעליהם יקוצצו מסי היבוא עד 5% וזאת עד לשנת 2015, כולל ציוד המשמש לאנרגיה מתחדשת, טיפול בפסולת וניטור סביבתי. המדינות החברות בארגון צפויות גם להתחייב על שיפור של 10% עד 2015 ביעילות שרשרת האספקה על ידי הקלה על צווארי בקבוק תחבורתיים וייעול של הליכי המכס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן