פרנקל: "קשה לעמוד מול נתניהו כשהוא נחוש. אני מחויב לתפקיד"

"היססתי רבות לגבי התפקיד, אבל קשה לעמוד מול ראש הממשלה כשהוא נחוש" – כך אמר היום נגיד בנק ישראל הישן-חדש, פרופ' יעקב פרנקל, בכינוס עיתונאים לרגל כניסתו לתפקיד.

יש לנו משק חזק, שצלח משברים רבים, בזכות מדיניות כלכלית אחראית שגרמה לסופות הכלכליות לעצור לפני שהגיעו לחופים", הוסיף. "אני גאה להיכנס שוב למוסד המכובד הזה, עם גאוות יחידה אדירה, ולהוביל אותו".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

"החלום של כל משתתף במירוץ שליחים הוא שזה שלפניו ירוץ כל כך מהר ויצור פער גדול שכל היתר יהפוך לפשוט יחסית", המשיך פרנקל. "האצן שממנו אני לוקח את המקל יצר לי יתרון גדול שיהיה לי זמן ללמוד את המערכת כדי שאוכל להמשיך באותו המירוץ. אני מחויב לכך שהנגיד הבא יכול יהיה להגיד את אותו הדבר".

נתניהו ופרנקל | צילום: לע"מ

"היתה לנו התלבטות קשה בין מועמדים מסוימים", סיפר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "זה לא קל למצוא מחליף לפרופסור פישר שעשה עבודה מצוינת. פרנקל הוא מועמד מעולה לתפקיד, הטוב שבין הטובים. הוא יוכל להמשיך לקדם נושאים של יציבות מוניטרית, הצגת ישראל מול שוקי העולם וייעוץ כלכלי לממשלה בצורה הטובה ביותר. הוא המועמד הטוב ביותר".

הנגיד היוצא, פרופ' סטנלי פישר, אמר כי הוא מכיר את פרנקל מאז שהיה סטודנט באוניברסיטת שיקגו: "אנחנו חברים כבר 43 שנה", סיפר. "התייעצנו בנושאים כלכליים ואין לי ספק לגבי יכולתו להנהיג. הוא היה נגיד יוצא מן הכלל ששינה את המבנה של השווקים הפיננסיים ושל המדיניות המוניטרית והשאיר לנו אפשרות לנהל את המערכת כפי שמקובל בעולם".

שר האוצר, יאיר לפיד, סיפר כי כשנכנס לתפקידו התייעץ עם פרנקל בשורה של נושאים: "תהיה המבוגר האחראי ותדאג שהמשק ימצא בידיים טובות", אמר לפיד לפרנקל. "המשק היה בידיו האמונות של פישר במשך 8 שנים, וישראל אסירת תודה. פרנקל הוא הבחירה הנכונה. הוא גם שכן שלי ועכשיו המפגינים יוכלו לתפוס שתי ציפורים במכה אחת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן