פרשת הריגול: האם אנשי בלומברג עקבו גם אחרי הבנק הפדרלי?

פרשת הריגול של בלומברג: אחרי שבסוף השבוע נחשף כי עיתונאים מזרוע החדשות של החברה קיבלו גישה למידע על הטרמינלים של מאות אלפי לקוחות זרוע המידע הפיננסי, כעת בוחנים גם בבנק הפדרלי ובמשרד האוצר האמריקאי אם מידע רגיש דלף לכתבים.

ביום שישי האחרון נחשף כי בלומברג, אשר טרמינלי המחשב שלה נמצאים בשימוש בחברות הגדולות בוול סטריט, נתנה לעיתונאים גישה למידע על דפוסי השימוש בטרמינלים, כולל זמן ההתחברות האחרונה, תכיפות השימוש בשירות ההודעות של החברה או חיפושי מידע ספציפי, כמו מניות או אג"ח.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מנכ"ל בלומברג דניאל דוקטורוף אמר בהצהרה ביום שישי כי לאחר שהחברה קיבלה תלונה מלקוח, היא הגבילה את גישת הכתבים למידע. הלקוח, בנק ההשקעות גולדמן סאקס, חשף את הנושא אחרי שכתב חדשות בהונג קונג שאל את הבנק על סטטוס העסקתו של אחד השותפים בו, לאחר ששם לב שהאדם לא התחבר במשך זמן מה למערכת. בגולדמן גילו כי לעיתונאים הייתה גישה למידע רב, וטוענים כי היה מדובר במידע רגיש שלא היה צריך להיות בידיהם של הכתבים.


ברננקי. עקבו אחריו? | צילום: רויטרס

"אחרי שגילינו את הטעות, פעלנו מיידית", אמר דוקטורוף בהצהרה שפרסם בבלוג של בלומברג. הוא הוסיף כי החברה מינתה מנהל מידע כדי להבטיח שלחטיבת החדשות לעולם לא תהיה גישה למידע מסווג על הלקוחות. לדבריו, במסגרת מדיניות הפרטיות, כתבי בלומברג לא יכולים לראות אילו סיפורי חדשות קראו הלקוחות. לבלומברג יש כ-2,400 עיתונאים ברחבי העולם.

דובר הבנק הפדרלי אמר אתמול כי הבנק "בוחן את המצב והיה בקשר עם בלומברג כדי ללמוד פרטים נוספים". מקור המתודרך במצב אמר כי גם במשרד האוצר בדקו את החדשות.

בכיר בגולדמן סאקס אמר כי למרות שהמידע שאליו היו נגישים כתבי בלומברג היה מוגבל, סוחר יכול להרוויח בקלות רק מלדעת על אילו סוג של בטחונות מסתכלים הלקוחת הגדולים, או אילו שאלות מעלים בכירים ממשלתיים בעזרת המערכות של בלומברג.

בלומברג הפרטית רושמת את מרבית הכנסותיה ממכירות הטרמינלים למוסדות פיננסיים. לחברה יש יותר מ-315 אלף טרמינלים, כשכל טרמינל עולה ללקוח יותר מ-20 אלף דולר בשנה. בשנה שעברה רשמה החברה הכנסות של 7.9 מיליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן