פרשת השוחד בנמל אשדוד: יו"ר ועד העובדים, אלון חסן, בין העצורים

אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, נעצר הבוקר (ג') במסגרת שורת המעצרים שביצעה המשטרה, כך הותר היום לפרסום. בין העצורים הנוספים: אורי בלטר (32) מנכ"ל חברת דנה, שוקי סגיס (65) מנכ"ל נמל אשדוד, דוד חסן (45) סמנכ"ל תפעול בדנה, דוד בן אודיז (65) רמ"ח תפעול ורונן ברוך (46) מחברת קליר.

לאחר ההודעה על מעצרו של חסן אמרו בהסתדרות כי סמכויותיו הועברו לאבינועם שושן, "שיכהן כממלא מקום יו״ר ועד העובדים בנמל אשדוד, עד לבירור העניין".

בתום חקירה סמויה שנמשכה במהלך השנה האחרונה, עיכבו חוקרי היחידה למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) 15 עובדים, בנמל אשדוד ובחברות הפרטיות שאת עניינן ביקשו לקדם.

העובדים שנעצרו חשודים בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכח המשרה, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

נעצר בתום חקירה ארוכה. אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

את החקירה ניהלו חוקרי היאל"כ, בשיתוף פעולה עם רשות המיסים חקירות מכס ומע״מ תל אביב והרשות לאיסור הלבנת הון, ובליווי פרקליטות מחוז דרום (פלילי ואזרחי).בין העצורים נמצא גם דמות בכירה ומוכרת מעולם הספורט.

מנכ"ל נמל אשדוד, איציק בלומנטל, הגיב היום על ההתפתחויות בנמל ובמכתב לעובדים כתב כי הנמל ימשיך לשרת את הלקוחות ולתפעל את הנמל באופן מלא. "מדובר ביום לא פשוט לחברת נמל אשדוד ולעובדיה המסורים", כתב בלומנטל.

המנכ"ל הוסיף: "אני יודע שיש בכוחו של אירוע כזה בכדי להטיל דופי ולהכתים ארגון שלם על עובדיו המסורים. ביום שכזה חשוב שכולנו נירתם על מנת להוכיח ללקוחותינו כי העבודה בנמל אשדוד ממשיכה באופן סדיר, מקצועי ושגרתי ואנו חברה ממשלתית האמונה על שמירת החוק".

נמל אשדוד, עובדים קידמו חברות פרטיות? צילום: רויטרס

מאוחר יותר, הגיב גם ועד העובדים לפרשה בהודעה שבה נאמר: "קיבלנו בתדהמה את הודעת המשטרה". "הציבור בישראל נחשף בשנים האחרונות למסע רדיפה והסתה אישי, שמתנהל נגד עובדי הנמל, על רקע הכוונה להקים נמלים חדשים, בלתי נחוצים ושיהיו בכיה לדורות", הוסיפו בוועד, "עובדי הנמל בוטחים במשטרה שתעשה עבודתה נאמנה, ומצפים שהעובדים שנעצרו ישוחררו במהרה וישובו לעבודתם נקיים מכל אשמה".

מהחקירה עלה חשד לפיו גורמים בנמל, וביניהם בכירים, יצרו מנגנון לקידום עניינן של חברות פרטיות המצויות בשליטת מקורבים להם, ואשר מספקות לחלקם רווחים במישרין או בעקיפין, זאת בתמורה לשוחד ולטובות הנאה מאותן חברות.

עוד עולה מממצאי החקירה חשד כי אותם עובדים לא בחלו באמצעים כדי לקדם בעקיפין את עניינם, גם אם מדובר היה בפגיעה כלכלית להכנסות הנמל. הם הפעילו לחצים סמויים וגלויים על חברות אחרות, אשר ביקשו לפעול או לספק שירותים בנמל, על מנת להבטיח כי ישכרו את שירותי החברות הפרטיות שאת עניינן ביקשו לקדם.

החוקרים גם ביצעו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, לרבות במתחם הנמל, ואספו מסמכים וראיות הקושרות את המעורבים לחשדות המיוחסות להם.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן