מספר קטן של משפחות וקבוצות רכב שולט בשוק ייבוא הרכב בישראל. מעל לכולן, כך נראה, ניצבת קבוצת כלמוביל, יבואנית הרכב המרכזית, וצביקה פולק, העומד בראשה. פולק, 57, בעל תואר שני במינהל עסקים ומימון מאוניברסיטת תל אביב, עבר לתפקידו בקבוצת כלמוביל לאחר שנים שבהן ניהל את המתחרה צ'מפיון מוטורס.
פולק ואנשיו מביאים לישראל את המותגים יונדאי, מיצובישי, מרצדס וסמארט, וגם את רכבי העבודה של קבוצת דיימלר, הגדולה בעולם בתחומה. בתפקידו שינה פולק את מבנה הקבוצה כולה וכעת, במקום דגש על מותגים, ממוקדת הקבוצה בסוג הלקוחות – קבוצת מכוניות פרטיות, קבוצת יוקרה וקבוצת רכבי עבודה. האסטרטגיה של כלמוביל כוללת טיפול מקיף בלקוח, כמו הצעת פתרונות מימון אין־האוס ומעקב מתמשך אחר הלקוחות, גם לאחר שיצאו לביתם עם המכונית החדשה.
צילום: יוסי אלוני
השנה הטביעו שלושת מותגי הרכב המרכזיים של כלמוביל (לא כולל סמארט), כל אחד בתחומו, חותם על שוק הרכב הישראלי. מרצדס עיבה מאוד את אחיזתו בתחומי המחיר הנמוכים של עולם היוקרה, לצד העמקת השליטה על התחומים היקרים. המותג מיצובישי השפיע בשתי דרכים מרכזיות: האחת, הוא הביא להפחתת מחירים של מכוניות חדשות בהגעתן של צמד מכוניות שימושיות וזולות (מיצובישי אטראז' וספייס־סטאר). השנייה, הוא החל בייבוא סדיר של מכונית חשמלית־היברידית נטענת – מיצובישי אאוטלנדר PHEV (לפניה כבר נמכרה טויוטה פריוס PHEV, אבל בשקט תעשייתי יחסי).
הכתבה המלאה מופיעה בגיליון דצמבר של מגזין פורבס ישראל
– לרכישת הגיליון חייגו 077-5273355
– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל
|
|