צה"ל מצטמק: טייסות ייסגרו, 5,000 אנשי קבע יפוטרו

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, יציג בקרוב בפני הממשלה קיצוץ רחב לאורכו ולרוחבו של צה"ל. הקיצוץ יכלול סגירת מערכים בחיל האוויר בחיל הים ובחילות היבשה ובמרכזו פיטורים של כ-5,000 משרתי קבע במהלך חמש השנים הקרובות.

גורמים בצה"ל אמרו הערב (ד') כי במסגרת הקיצוצים הצפויים, נלקחו בחשבון הסיכונים תוך כוונה להתאים את סדר הכוחות לאיומים בגבולות המדינה ומחוצה לה. "מדובר בתכנית קיצוצים שלא הייתה כדוגמתה מאז הוקם צה"ל", אמרו.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

הגורמים הדגישו כי מדובר בשינויים שנשענים על טכנולוגיות חדישות ועל מודיעין משופר. ההנחה היא שגם לאחר השינויים האלה, יוכל הצבא לספק מענה לאיומים על ישראל.

בני גנץ עם שר הביטחון יעלון | צילום: אריאל חרמוני, תקשורת שר הביטחון

במסגרת הקיצוצים, ייסגרו כמה טייסות מבצעיות, חלקן באופן מיידי. עוד ייסגרו אגד לוגיסטי ואגד ארטילרי, יחידות שריון ויחידה מבצעית בחיל האוויר. בנוסף, תהיה ירידה בכמות ספינות הקרב ותצומצם כמות הטנקים בשטח.התוכנית צפויה לחסוך לצה"ל כשבעה מיליארד שקל במשך חמש שנים, כאשר יהיו כמה מערכים שבהם לא יפגע הקיצוץ, ובראשם אגף המודיעין.

מוקדם יותר, גורם ישראלי סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי צה"ל מתגבר את כוחותיו בגבול עם סוריה על רקע חשש כי חיזבאללה מגביר את היערכותו ליום בו יוכל לתקוף את ישראל.

על פי אותו גורם, חיזבאללה אוסף מודיעין על היערכות צה"ל בגולן: "לא מדובר עדיין ברמה שצריכה להדאיג אותנו, אבל אנחנו מבינים את כוונותיהם".

גורם צבאי הוסיף: "אנחנו יודעים שהם (חיזבאללה) עסוקים כרגע, אבל כשהלחימה בסוריה תסתיים הם יפנו את כלי הנשק שלהם כלפינו", אמר המקור. "למדנו את הלקח מסיני. אנחנו לא מחכים למתקפה (מצד סוריה). אנחנו בונים את גדר הגבול, שלחנו לצפון טנקים, עוד גדודים, מודיעין שדה והגברנו את התצפיות", אמרו בצבא.

לידיעה המקורית באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן