ציידת כשרונות: AOL ישראל ממשיכה להיות שחקנית משמעותית בארץ

אמריקה און ליין (AOL), החברה הוותיקה מארה"ב שהייתה ידועה פעם כספקית מובילה של שרותי תקשורת ואינטרנט, היא כיום אחת החברות המשמעותיות בעולם בכל הקשור למדיה ברשת ופלטפורמת פרסום, בין אם בתכנים או סרטונים. החברה מורכבת מחטיבת ה־Culture, בתוכה יש מותגים ידועים כמו TechCrunch והאפינגטון פוסט, ומ־Code, החטיבה הטכנולוגית שאחראית על יצירת כל הפלטפורמות והמערכות שהחטיבה הראשונה ניזונה ממנה. החלק השלישי הוא Area 51 שאחראי על חדשנות והשקעות.

כחברה בינלאומית, AOL משקיעה משאבים רבים ומחפשת באופן מתמיד כיצד להרחיב את ההיצע שלה ולספק פתרון מקצה לקצה באינטרנט ללקוחות כמו דיסני או אפל. "הם יוצרים תכנים ומנגישים אותם למשתמשים בערוצים רבים ובדרכים שונות – בין אם באינטרנט או במובייל", מסביר בני קינן, מנהל הפיתוח של קבוצת הווידאו ב־AOL. "היום השוק הזה מחולק לאיזורים רבים ובכל איזור יש המון שחקנים, אין מקור אחד שנותן את המענה כולו בבית אחד. כאסטרטגיה אנחנו רוצים להגיע לשם", הוא מציין. כדי להגיע למטרה הזו, נרכשה AOL לפני כשנה על ידי מפעילת הסלולר האמריקאית ורייזון (Verizon), עבור 4.4 מיליארד דולר. AOL מביאה את הפלטפורמה שלה כ"נדוניה" לעסקה הזו, שהפכה את ורייזון לחברת ענק בתחום.


בני קינן | צילום: דור נבו

לדברי קינן, מאחר ו־AOL מחפשת להגדיל את הפתרון שהיא מעניקה, היא מפתחת יכולות ומוצרים חדשים ורוכשת חברות, ביניהם סטארט־אפים ישראלים, ארבעה מהם עדיין פועלים כיחידות עצמאיות מתוך החברה עד היום:

רלג'נס (Relegence) היא פלטפורמת שפה חכמה, עם יכולות ניתוח והבנה עמוקה של תכנים.

AOL On (לשעבר 5min), אחראית על פלטפורמת הווידאו של החברה המחזיקה בספריה הגדולה בעולם לתכני פרימיום בווידאו (מעל ל־5 מיליון תכני פרימיום בווידאו, המועברים בלמעלה מ־2 מיליארד ערוצים שונים). הטכנולוגיה של AOL On נותנת כלי מוניטיזציה חסרי תקדים למוציאים לאור (כמו ויינט), עורכים (יצרני תוכן כמו CNN) ומפרסמים.

קונברטרו (Convertro) פועלת בעולם השיווק והפרסום. לחברה טכנולוגיה מתקדמת המבוססת על למידה חישובית וביג דאטה, המסוגלת להבין השפעה של קמפיינים הן בעולם הדיגיטלי והן בעולם הפיזי וכך מאפשרת לגופי פרסום וחברות fortune 500 (כמו ורייזון וגאפ) להשקיע את תקציב הפרסום שלהן בצורה אופטימלית.

סטארט־אפ נוסף הוא ווליקון (Volicon), שפועל בניהול איכות של הווידאו בתחנות קצה.

AOL ו־ורייזון משקיעות ברכישות כאלו המון כסף ומשאבים", אומר קינן. "מבחינתן, ישראל היא מקום של רעיונות טובים ושל יכולות אנושיות ששווה לחפש פה ולגדל". בהקשר הזה קינן מציין את Nautilus, החלק החמישי של שתי החברות בארץ, שהיא זרוע ההשקעות והסקאוטינג של החברות בארץ.

מה גורם לחברת ענק אמריקאית לרכוש סטארט־אפים ישראליים ולהשאיר אותם בארץ?

"זו אולי אמירה שחוקה, אבל בישראל יש חדשנות. בסוף מבחן התוצאה קובע – בארץ מצליחים לייצר מוצרים, וגם מוצרים שלא נופלים מדומיהם בחו"ל. אם מוסיפים לכך את החוצפה הישראלית והא־פורמליות, דברים עובדים יותר טוב בארץ. ב־AOL עובדים עם הרבה גופים, ורואים את הדינמיקה, היכולת שלנו להגיב לדרישות, רמת הגמישות שיש גם בחשיבה וגם בביצוע".

איך זה משפיע על החברות שנרכשות?

"בסופו של דבר, ל־AOL יש המון קשרים. חברות שנרכשות כבר לא צריכות לנסות להיכנס דרך החלון לחברה בינונית, אלא להיכנס בדלת הראשית לחברה מהמעלה הראשונה. אנחנו לוקחים את הדברים שהן עושות ומנגישים אותם למיליארדי משתמשים ברחבי העולם. זה משפיע משמעותית על כל חברה ומוצר שיש פה".

קינן מוסיף כי AOL נמצאת בחזית הטכנולוגיה עם מגוון טכנולוגיות עצום, כ"מתחרה שווה בשווה מול השחקנים המשמעותיים ביותר שיש היום בחוץ – גוגל, פייסבוק ונטפליקס, ובלא מעט מהמקרים גם מנצחת אותם". כעדות לכך, הוא מציין כי AOL נמצאת במקום ה־1 בעולם בצפיות בפרסומות בווידאו, ואף בחמשת הגדולים בכמות הצפיות בווידאו דרך הפלטפורמה שלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן