צפו: אחרי 20 שנות פיתוח, העין הביונית יוצאת לדרך

זה לקח כמעט עשרים שנים של עבודה, אך כעת העין הביונית של ארגוס, שזכתה לאישור מנהל התרופות האמריקני (FDA) בחודש פברואר האחרון יוצאת לדרך. לטענת היצרנית, סקונד סייט, הטכנולוגיה החדשה תגיע לשוק במהלך השנה הבאה ותקלט ב-12 מרכזים רפואיים נבחרים ברחבי ארצות הברית.

העין הביונית, ארגוס 2 שמה, מיועדת לטפל במבוגרים מגיל 25 ומעלה, הסובלים ממקרים קשים של רטיניטיס פיגמנטוזה, מחלת עיניים ניוונית של הרשתית, הנגרמת כתוצאה ממוטציה גנטית וגורמת לשדה ראייה צר.

במקרים קשים במיוחד, הסובלים ממחלה זו אינם יכולים לשאת את מגע האור בעיניהם, או שאינם יכולים להבחין כלל בין אור לבין חושך. עם זאת, לחלקם ישנו תפקוד רשתית מסויים והם מסוגלים להבחין בצורות. חלק מהחולים במחלה זו, לה לא נמצא מרפא, מתעוורים בסופו של דבר באופן מוחלט.

יש לציין כי העין המשוכללת לא תשיב לאנשים אלה את מאור עיניהם, ולא תאפשר להם לראות במובן בו אנו תופשים את הראייה. אבל היא כן תאפשר להם להבחין בין אור לבין חושך, וכך להצליח לזהות הן תנועה והן את מיקומם של חפצים בחלל.

העין הביונית | צילום מסך

המגנון של העין הביונית פועל באמצעות אלקטרודות המושתלות בקרנית, ומעבירות תמונות שמתקבלות באופן אל-חוטי ממצלמת וידאו זעירה. התמונות מתורגמות לאימפולסים חשמליים, המגרים את הרשתית לייצר תמונות. התמונות שיתקבלו יהיו בצבעי לבן, אפור ושחור, ובאיכות של 50-60 פיקסלים.

לדברי סובר ס. הואנג, העומד בראש מכון עיניים יוקרתי העומד להיות בין הנסיינים הראשונים של העין הביונית, מדובר ב"פריצת דרך בלתי רגילה". הוא הסביר כי "המערכת מאפשרת יתרון עצום לאנשים שהתעוורו כתוצאה מהמחלה, וכרגע אף טיפול לא יכול לסייע להם. ארגוס 2 תאפשר למטופלים לזכות בעצמאות שלהם בחזרה, ולשפר את איכות חייהם".

יש לציין כי כאמור, ייצור העין הביונית הוא גולת הכותרת של מחקר בין יותר מעשרים שנה שניהלה החברה, שכלל גם שלושה ניסויים קליניים, ועלה יותר מ-200 מליון דולרים, שהתקבלו מהשקעות פרטיות וציבוריות.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

סוד ההצלחה של פייסבוק וכיצד תשתמשו בו לטובת הסטארטאפ שלכם

רשמי: אדן שוחט ומייקל אייזנברג מכריזים על קרן חדשה של 140 מיליון דולר

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן