צפו בווידאו: הרובוט הכי מהיר בעולם – רץ מהר יותר מיוסיין בולט

קצת יותר משנה עברה מאז השיק הצבא האמריקני רובוט בעל ארבע רגליים, אשר מסוגל לבצע ספרינטים מטורפים. תחת השם המחייב "צ'יטה", אמור הרובוט להיות אולטרה מהיר וזריז, ומסוגל לרדוף ולהתחמק אפילו מהערמומי שבאויבים האנושיים.

כעת, משיג הרובוט ציון דרך חדש ויוצא דופן: "צ'יטה" יכול לרוץ מהר יותר מאשר שיאן העולם בריצה ל-100 מטר, יוסיין בולט. בסרטון שפירסמה היום בוסטון דיינמיקס, החברה שמאחורי הרובוט, ניתן לראות את "צ'יטה" נע למראית עין במהירויות על אנושיות. הרובוט, קשור עדיין ברצועה להליכון, מאיץ כעת עד ל-28.3 מיילים לשעה (45.5 קמ"ש). בולט? ההצלחה שלו בלונדון עשויה להבטיח את מקומו כאיש המהיר ביותר בעולם, אבל 20 המטרים המהירים ביותר שלו חלפו ב-27.78 מייל לשעה בלבד.

יוסיין בולט | צילום: רויטרס

ובולט צריך להיזהר: צ'יטה עושה התקדמות לעבר מהירות גבוהה אפילו יותר. רק לפני חמישה חודשים הודיעה בוסטון דיינמיקס כי הרובוט מסוגל לרוץ במהירות של 18 מייל בשעה, אשר היוותה באותה העת שיא חדש לרובוטים. כדי להגביר את מהירותו הגדילה החברה את אנרגיית מקור הכח של הרובוט, ושינתה את האלגוריתמים האחראים לשליטה בתנועות של רגליו. המעצבים מאחורי הרובוט מקווים לראות את צ'יטה מגיע מהר ככל האפשר למהירות של 70 מייל בשעה.

אם התקדמות זו אינה מרשימה (ומפחידה) מספיק, בוסטון דיינמיקס גם הודיעה על תוכניתה לשחרר את צ'יטה מרצועת ההליכון שלו. בשנה הבאה צפויים שם להסיר את הלוט מעל "חתול פרא", רובוט ללא הפעלה חיצונית, שיכול להגיע לאותן מהירויות במגוון סוגים של שטח.

לצ'יטה, רובוט אחד בשורה ארוכה של פיתוחים רובוטיים בחסות הפנטגון, יש יישומים צבאיים ברורים, כולל תגובות למצבי חירום ולאסונות. אבל נדמה כי במחלקה בפנטגון העוסקת בפיתוחים טכנולוגיים לא עוצרים: רובוטי "צ'יטה" עשויים להיות בעתיד שימושיים גם בענפי החקלאות והרכב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן