צפו בווידיאו: הבית העתידי שנשלט על ידי אייפד

כשיוצאים מהמעלית לתוך החלל הענק של מרכז ההדגמה, זה מרגיש יותר כמו חדר תצוגה ופחות כמו דירה במנהטן. "רצינו לפתח חלל שבו הטכנולוגיה תשולב עם הסביבה", אומר רוברט מדונה, מנכ"ל סאוונט, חברה לאוטומציה ביתית. "בנינו 'דירה' ניו יורקית משוכללת, והכל כאן אוטומטי".

המרכז של סאוונט, אשר השלמתו ארכה 8 חודשים ונפתח ביולי, תוכנן על ידי תום פלישיה מהתוכנית "הכי גאים שיש". היא מכילה חדר שינה עם חדר ארונות, סלון, חדר קולנוע ביתי, ואפילו בר ספורט. אך הדבר המשמעותי בבית הזה אינו עיצוב הדירה (שיש בה גם חדר מלון, משרד וכיתת לימוד), אלא הטכנולוגיה אשר משמשת להפעלת המקום. כל "חדר" במרכז ההדגמה הוא למעשה יחידה אוטונומית לגמרי, אשר נשלטת בקלות על ידי מוצרי אפל, כמו אייפד, אייפון ואייפוד טאץ', המתפקדים כשלטים רחוקים.

עם האייפד בידיו, מציע מדונה סיור בבית החכם. אנו מתחילים בחדר המגורים. הוא מעלה על מסך האייפד תמונת הדמיה של החדר, לוחץ באצבעו על מנורת הרצפה, והמנורה בחדר נדלקת מיד. הוא לוחץ על המנורות האחרות, משנה את צבען וסוגר את התריסים. אנו ממשיכים לטייל במרכז, מכבים ומדליקים אורות, משנים את טמפרטורת החדר, בודקים את תצרוכת החשמל, ואפילו "שולפים" טלוויזיה המוסתרת בשידת המיטה.

הטכנולוגיה עובדת בצורה אלחוטית מכל מקום בעולם. אם יש לכם קישור לאינטרנט, אתם יכולים לשלוט בבית מרחוק. רוצים שהמיזוג יפעל כשתגיעו מהמשרד ביום קיץ חם? פשוט הדליקו אותו באמצעות האייפון לפני שאתם יוצאים הביתה.

מדונה הקים את החברה לפני שבע שנים, לדבריו מתוך ההבנה שהבית האוטומטי צריך להיות מתורגם לחווית משתמש פשוטה – קונספט שהפך את אפל לענקית שהיא כיום. מאותה סיבה, המוצרים של סאוונט מבוססים ב-100% על טכנולוגיות של אפל.

המוצר נמכר כמכלול, מהתקנות לחדר בודד עם שליטה פשוטה ועד אחוזות שלמות שמותאמות לצורכי המשתמש. "בעבר, אוטומציה של הבית הייתה אפשרית רק לבתי יוקרה בשל מחסום המחיר", מסביר מדונה, תוך שהוא מעביר את התחנות בטלוויזיות הממוקמות ב"בר הספורט" שבדירת ההדגמה. "עם האייפד והאייפון, העלויות הללו הופכות נמוכות, כך שגם בעלי הבתים הממוצעים יוכלו להרשות לעצמם להכניס מידה של אוטומציה לבית למטרות אבטחה, שליטה בתאורה ובידור".

יותר ויותר מפתחים ובעלי בתים התקינו את המערכות הללו. תעשיית האוטומציה הביתית צפויה לצמוח ממחזור של 16.9 מיליארד דולר ב-2011 ל-35.6 מיליארד דולר ב-2016, לפי חברת המחקר מרקטס אנד מרקטס. ולמרות שרק 3% מהבתים בארה"ב משתמשים במערכות מהסוג הזה, שיעורם צפוי לצמוח לדו ספרתי בשנים הקרובות, לפי תחזית שבוצעה ברויטרס. "כל מי שיכול להרשות לעצמו לקנות אייפון, למעשה כבר מחזיק פיסת אוטומציה בביתו", מוסיף מדונה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן