צפו בווידיאו: המוצר החדש של ילד הפלא שגייס מיליונים

ניק ד'אלואיסיו הוא ילד פלא אשר נתמך כספית בידי מי ששמו גורם לכל מייסד חברת סטארט-אפ להזיל ריר: המיליארדר לי קה שינג, אחד מהאנשים העשירים ביותר בעולם. קה שינג תמך בטכנולוגיה, אותה פיתח דאלואיסיו ערב-ערב אחרי שחזר מבית הספר, בחדר השינה שלו, החל מקיץ 2011: אלגוריתם המסכם את דיווחי החדשות, בוחר במשפטים החשובים ביותר, ושולח אותם בזמן אמת למשתמשי הסמארטפונים.

ועכשיו – הנער האנרגטי חוזר, והפעם עם מימון נוסף, של שמות כגון אשטון קוצ'ר, סטיבן פריי ואפילו – תאמינו או לא – יוקו אונו, וגם עם אפליקציה חדשה, Summly, אשר זמינה מהשבוע במערכות ההפעלה iOS של אפל. זאת לאחר שד'אלואיסיו בילה את 9 החודשים האחרונים בשכירת מעצב, פיתוח ממשק חדש, שיפור האלגוריתם, קבלת תמיכתם משמות גדולים ומו"מ לגבי שיתופי פעולה עם רשתות הוצאה לאור בניו יורק. בינתיים איפשר לו בית הספר הפרטי שלו בלונדון כמה חודשים של חופשה. השבוע, אגב, מלאו לו 17 שנים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

למרות גילו הצעיר (וכנראה שגם בגללו), הצליח דאלואיסיו ליצור "הייפ" סביב המוצר שלו. "אנחנו מנסים להיות שירות הידיעות הראשון אי פעם שמותאם ב-100% לגודל מסך של טלפון סלולרי", הוא אומר. האפליקציה מראה למשתמש מקבץ כותרות צבעוניות בכל נושא חדשותי; לכל סיכום יש כותרת וטקסט שמתאימים למסך הטלפון הנייד. האלגוריתם לא עורך ומשכתב את הסיפור (אין אלגוריתם שיכול לעשות זאת, לפחות בינתיים), אך נעזר בסדרה של מדדים כדי לבחור את המשפטים החשובים ביותר בו. המשך דפדוף במסך המגע ייקח אתכם, אם תחשקו כמובן, לאתר המקורי.

ד'אלוסיו | צילום: מתוך ויקיפדיה

"במשך שנים חזינו בתוכן באורכו המלא, מה שעבד היטב במחשבים; אבל כשזה מגיע למסך הטלפון, אני מאמין שאנחנו צריכים לשנות את התוכן. אני לא צריך לחכות ולחכות כדי להוריד מאמר בן 1,500 מילים שבכלל לא אהיה מסוגל לקרוא במסך שכזה", הוא מפרט. "כשאני נמצא בתחנת אוטובוס או רכבת, אני רוצה לקרוא תוכן תמציתי".

דאלואיסיו "נודע לשמצה" בהתמדתו, לאחר ששלח בעבר לעיתונאים מאות מיילים במטרה לפרסם חלק מהיישומים הראשונים שפיתח. היקף שאיפותיו בלט כבר בשלב מוקדם כשהיה "עסק של אדם אחד" אולם השתמש תמיד במילה "אנחנו". כיצד הצליח לקבל את תמיכתם של שמות גדולים? דאלואיסיו אומר כי הקשרים החדשים שפיתח נוצרו בעזרתו של לי קה שינג. "הרבה מאותם אנשים מכירים אחד את השני", הוא מסביר.

הממשק והשימושיות של Summly מתקדמים הרבה יותר מאשר האפליקציה שהוציא דאלואיסיו בתחילת השנה, אשר נקראת Trimmit. יש בו יותר אפשרויות להתאמה אישית, וכמובן גם אפשרויות שיתוף ברשתות החברתיות. לתמונות בחלק העליון של כל סיכום נוסף צבע. הסיכומים האוטומטיים מכובדים, גם אם מכילים בעצם רק משפטים שנבחרו מהטקסט המקורי. ניתן בהחלט לחזות כי אנשים יתייחסו ל-Summly כאל פורטל של חדשות מתומצתות.

עם זאת, לד'אלואיסיו יש עדיין לא מעט עבודה כדי לגרום לכך שהמשפטים לא ייראו ככאלה שנבחרו בידי אלגוריתם. הסיכומים יעילים וברורים, אבל הטקסט אינו נצרב בתודעה כמו למשל סיכומי מאמרים ב-The Week magazine, אשר נסמך על עריכה ושכתוב אנושיים.

ד'אלואיסיו, אשר זוכה להתעניינות גוברת מצד חברות תקשורת, ימשיך ללא ספק לשפר את האפליקציה. הוא מתכנן גם להרחיב את היישום מחוץ לעולם דובר האנגלית, שכן האלגוריתם מסתמך על מדדים יותר מאשר על סמנטיקה. והרי לכל מה שירכז באלגנטיות את שפע הטקסט שנמצא באינטרנט, יש כוח משיכה לאורך זמן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן