צפו בווידיאו: כך יורים מרובה שיוצר במדפסת תלת מימדית

לפני שלושה חודשים השיק מייסד חברת דיפנס דיסטריביוטד, קודי ווילסון את פרויקט ה"וויקי נשק" במסגרתו ייוצר רובה על ידי מדפסת תלת מימדית. לאחר תהליך ארוך של פיתוח פרסם אתמול ווילסון סרטון וידיאו המציג ניסוי ראשון במהלכו בוצע ירי מהרובה החדשני. 

הנשק החדשני הוא רובה AR-15 חצי אוטומטי שגופו הודפס בתלת מימד וחובר לחלקים נוספים כמו ההדק, הקנה ועוד. במהלך הניסוי המצולם נורו מהרובה שישה צרורות של כדורים, אולם לאחר הסבב הקצר התפרק הרובה לחתיכות. 

למרות זאת, ווילסון מחשיב את הניסוי כמוצלח, בעיקר בהיבט הלימודי שלו. לדבריו בעקבות תוצאת הניסוי הוחלט כי בגירסה הבאה יכלול הרובה טבעת מיוחדת שתחבר בין גוף הרובה לחלקיו השונים. הטבעת תהיה עשויה מחובר עבה שיאפשר חיבור חזק יותר של חלקי הרובה. 

עוד אמר ווילסון כי כבר כעת החברה מאפשרת לציבור נגישות לתהליך ייצור הרובה, "על מנת שכל אחד יוכל להשתמש במה שאנחנו לומדים".

 
צילום מסך מתוך הניסוי המצולם של חברת דיפנס דיסטריביוטד

גוף הרובה, אותו מייצרת החברה באמצעות המדפסת הוא החלק החשוב ביותר בכלי הנשק. בארה"ב ניתן להשיגו רק באמצעות רישיון מיוחד ולכל גוף ניתן מספר סידורי משלו המאפשר לרשויות לעקוב אחריו. שאר חלקי הרובה נגישים הרבה יותר ואת חלקם ניתן להשיג גם בחנויות לחומרי בניין ללא צורך בבדיקת רקע כלשהי.

בעתיד מתכננת חברת דיפנס דיסטריביוטד ליצור רובה שכל חלקיו יודפסו בתלת מימד. על מנת לבנות את הכלי המכונה "וויקי נשק" יצטרכו ווילסון וחברי צוותו להשיג אישורים פדרליים מיוחדים, ביניהם רישיון לנשיאת נשק ושימוש בו. החברה הגישה לפני שישה שבועות בקשה לקבלת רישיונות אלה ונכון לעכשיו היא עדיין ממתינה לתשובה.

לדברי ווילסון הרובה העתידי לא יראה כמו אף נשק חצי אוטומטי הקיים כיום בשוק. עוד הוסיף ווילסון בגאווה כי מרגע פרסום סרטון ניסוי הירי שביצעה החברה היא זכתה לתגובות חיוביות רבות של מעריצי הפרויקט שהפצירו בה להמשיך הלאה בציפייה לחשיפת ניסויים נוספים.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן