צפו בווידיאו: תותח הלייזר האמריקאי שינטרל את איראן

בארה"ב לא נותרים אדישים להתפתחויות בזירה הגרעינית הבינלאומית, שאינה יודעת מנוח בימים האחרונים. לאחר האיומים הקונקרטיים על ארה"ב המגיעים מצד קוריאה הצפונית, ובשל תוכנית הגרעין של איראן – החליטו במשרד ההגנה האמריקני על פיתוח יכולות מענה הרלוונטיות דווקא לטיפול בספינות קרב ובמל"טים קרביים – שעשויות להוות נדבך משמעותי במקרה של קונפליקט ממשי מול איראן, כך דווח ב"ניו יורק טיימס".

התשובה שנותנת ארה"ב לאיומים אלה, הרלוונטיים לאזור המפרץ הפרסי, היא אבטיפוס של תותח לייזר, שיוצב על ספינות אמריקניות. התותח אמנם לא יהיה מבצעי עד השנה הבאה, אך ההודעה של חיל הים בצבא ארה"ב, נראית כאזהרה לאיראן – לפיה לא כדאי לה להגביר את הפעילות שלה באזור המפרץ – וזאת במקרה של הגברת הסנקציות וסטגנציה במו"מ.

חיל הים גם פרסם קטע וידאו ותמונות סטילס בהן ניתן לראות את תותח הלייזר בפעולה, תוך שהוא מוריד מל"ט מאיים. התותח עוצב כדי לתפקד במגוון משימות, החל בהשמדת ספינות או מטוסים וכלה ב"סינוור" החיישנים של הכלים המאיימים, מבלי לגרום להם נזק פיזי.


צפו בתותח הלייזר משמיד מל"ט מאיים

"הצטיידותו של חיל הים בתותחי הלייזר עשוי להביא לשינוי בזירה הטקטית של כלי השייט, ומהווה שינוי של כללי המשחק", נכתב בהצהרה שהוציא שירות המחקר של הקונגרס. במחקר שנערך על התותח נמצא כי הוא פולט לייזר באנרגיה גבוהה, שיוכל להביא להתנהלות אפקטיבית יותר מול כלי שייט ואמצעים אוויריים.

עד כה נערכו 12 ניסויים בתותח, בהם הוא השמיד את המטרת בהצלחה. למרות זאת, לתותח גם מספר מגבלות, ביניהן בעייתיות בתפקוד בתנאי מזג אוויר קשים וגם בתנאי ערפל או סופות חול למיניהן. עוד הודגש, כי התותח יכול להתמודד רק עם מטרות הנמצאות בשדה הראייה.

יתרונותיו הבולטים של התותח הם עלות נמוכה – רק פחות מדולר אחד ליריית לייזר, שוודאי מתאזנת עם עלותו של אב הטיפוס, שנאמדת בכ-32 מיליון דולר. עם זאת, לשם השוואה, שימוש בטילים לטווח קצר לאותה מטרה – עשויים לעלות קרוב למיליון וחצי דולר לטיל. יתרונות נוספים: לתותח יש למעשה תחמושת בלתי מוגבלת, כל עוד הספינה שעליה הוא מוצב פועלת ומספקת חשמל. הלייזר מגיע למטרה במהירות האור, ויכול גם לעקוב אחר עצמים מהירים במרחב.

צילום: מתוך יוטיוב

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן