צפו בחיסל 10 מחבלים שניסו לחדור הבוקר ממנהרה לשטח ישראל

הותר לפרסום כי הבוקר חדרו שתי חוליות מחבלים בסמוך לקיבוץ ניר עם. כלי טיס של חיל האוויר תקף את החוליה הראשונה, ירה לעברה טילי ופגע בה. חולית המחבלים השניה ירתה טיל נגד טנקים על ג'יפ צה"ל. כח אחר שהוקפץ לנקודה הרג ארבעה מהמחבלים, וכפי הנראה, חלק מהמחבלים הצליחו לברוח בחזרה לרצועת עזה. בסך הכל, נהרגו עשרה מהמחבלים. כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות. תושבי אשכול, שער הנגב ושדות נגב מתבקשים עדיין להישאר בבתיהם.

מוקדם יותר, הונחו התושבים באזור קיבוץ גבים וניר עם להסתגר בבתיהם. במקביל, סגרה המשטרה מספר כבישים בדרום. דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, אמר הבוקר לערוץ 10, אחר האירוע הביטחוני בדרום: "זה אירוע משמעותי של חדירה לתוך שטח ישראל. אנחנו מטפלים עכשיו באירוע, וכרגע אנחנו עם עשרה מחבלים הרוגים. יש עדיין מספיק כוחות בשטח, וכשיהיה מה לשחרר או לדווח, כולל פתיחת הצירים -נעשה זאת. אנחנו בקשר הדוק עם יישובי האזור, כולל הוראות התנהגות".

בתוך כך, מספר הרקטות שנורו הלילה היה נמוך יחסית. שתי רקטות שנורו לעבר שטחי המועצה האזורית בני שמעון בצפון הנגב, יורטו על ידי "כיפת ברזל" ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח בשדרות. לא דווח על נפגעים או נזק. אזעקות נשמעו בקרית גת, נתיב העשרה, יד מרדכי, כוכב מיכאל, נגבה, מפלסים, אור הנר וארז.


הירי פחת | צילום: רויטרס

כוחות צנחנים, גולני, שריון, הנדסה ונח"ל מרחיבים את הפעילות בסג'עיה, במחנות פליטים נוספים בצפון, במרכז ובדרום הרצועה. הכוחות עברו ועוברים מבית לבית, ממבנה למבנה, וחשפו כמה מנהרות ופירי מנהרות, משגרים ומחסנים לייצור אמצעי לחימה. במקביל, נמשכות גם התקיפות מהאוויר ומהים. משגר רקטות מוכן לפעולה הושמד בסמוך לאוניברסיטה האסלאמית בעזה. לא דווח על נפגעים.

הבוקר דיווח משרד הבריאות בעזה כי ביממה האחרונה נהרגו בסג'עיה 72 מחבלים ו-400 נפצעו, ומתחילת המבצע של צה"ל ברצועה נהרגו 469 מחבלים ואזרחים ונפצעו כ-3,100 בני אדם.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן