צפו בנשק העתיד של צבא ארה"ב – תותח אלקטרומגנטי המשגר פגזים ללא חומר נפץ

רובה המסילה או ה-Railgun הוא נשק חדיש המבוסס על משגר שאיננו פועל על בסיס אנרגיה כימית, כשאר המשגרים הסטנדרטים, אלא באמצעות כוח אלקטרומגנטי – זרם חשמלי המועבר בין מסילות המשגר מאיץ את פגז המתכת הנמצא בו עד כדי מהירות של כ-90 אלף קמ"ש (כמעט פי 90 ממהירות הקול) ולמרחק של כ-200 ק"מ.

המטרה מושמדת אך ורק על ידי האנרגיה הקינטית של הטיל שאפילו אין צורך לחמשו בראש נפץ. לשם השוואה, פגזים וטילים קונבנציונאליים יכולים להגיע למהירויות של כמה אלפי קמ"ש בלבד ומערכות הנשק הקיימות על ספינות חיל הים האמריקאי כיום מסוגלות להגיע עד למרחק של כ-20 ק"מ בלבד.

הטכנולוגיה נבחנת כבר שנים רבות, אך עד כה לא הבשילה לכדי מערכת מבצעית. כעת, נראה כי צבא ארה"ב ביצע התקדמות משמעותית בדרך למימוש הפוטנציאל הטכנולוגי, ולאחר סדרת ניסויים מוצלחת על היבשה שהסתיימה בשנה שעברה, תורכב המערכת על גבי ספינת הצי האמריקאי ותבחן בפעם בראשונה בים במהלך 2016.

בצי האמריקאי תולים תקוות רבות המערכת החדשה שתהווה פתרון למגוון איומים, כולל ספינות אויב, טילים ומטרות על הקרקע. בצבא האמריקאי מאמינים כי המערכת לכשתושלם תהיה נשק שישבור את כללי המשחק בלחימה הימית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן