צפו: הפיתוח הישראלי שיטעין לכם את הסמארטפון ב-30 שניות

אחת מהבעיות המטרידות ביותר עבור משתמשי המובייל היא זמן הסוללה הקצר. משתמשים רבים מוצאים את עצמם נאלצים להסתובב עם מטענים, סוללות רזרביות ואינספור פתרונות אחרים על מנת לוודא שיהיה ניתן להשיג אותם בכל מקום, בכל רגע ובכל שעה.

בזכות הטכנולוגיה אותה מציגה StoreDot, ייתכן שבעתיד המשתמשים לא יחוו את החשש הנובע מכך שהסוללה מגיעה אל הקו האדום שלה, שכן יהיה ניתן לטעון אותה בתוך שניות בודדות ולהמשיך את השימוש כרגיל. היתרון של הטכנולוגיה הישראלית שנוצרה בהשראת תהליכים טבעיים, בעלות נמוכה ותוך דגש על הסביבה.

בפועל, החברה עומדת מאחורי ייצור Nanodots, מיכלים בקנה מידה אטומי המסוגלים להחזיק מידע ולהתחבר ליצירת מבנים גדולים יותר, שהודות לגודלם הקטן יכולים להגדיל את יכולת הקיבול של האלקטרודה ואת ביצועי האלקטרולייט, הפועל כמוליך חשמלי. התוצאה הסופית היא הטענת הסוללה בתוך זמן קצר במיוחד.

האבטיפוס של החברה, כפי שמודגם בסרטון המצורף, מציג כיצד ניתן להטעין מכשיר סמארטפון בתוך פחות מ-30 שניות מרגע חיבורו לחשמל. כאמור, נכון לעכשיו מדובר באבטיפוס בלבד וסביר להניח שיקח הרבה מאוד זמן עד שהטכנולוגיה תגיע אל משתמש הקצה אך אין ספק כי אם אכן תגיע, תשנה מהותית את הרגלי השימוש שלנו במכשירי מובייל.

צפו בפיתוח המרתק | מתוך יוטיוב

ההשראה מהטבע

מאחורי הקלעים, ה-Nanodots סונתזו למולקולות פפטיד ביו-אורגניות, המסוגלות לשנות את היכולות של המכשירים הסלולריים. ה-Nanodots עשויות מאותם פפטידים, שהינם שרשראות קצרות של חומצות אמינו, אבני הבניין של החלבונים ותהליך הייצור שלהן זמין בעלות נמוכה יחסית, שכן נוצרות ממקור טבעי ומנצלות את המנגנון הביולוגי הבסיסי שלהן, של הרכבה עצמית. למעשה, הן יכולות להיות עשויות ממגוון רחב של חומרי גלם ביו-אורגניים הזמינים לשימוש.

הפתרון של החברה, הכולל מסכי סמארטפונים ביו-אורגניים, מספקים צריכת אנרגיה יעילה יותר, אך החזון העומד מאחורי החברה הוא לסנתז ננו-חומרים שיוכלו לשמש במגוון רחב של יישומים ולא רק במכשירים הסלולריים של המשתמשים.

StoreDot נוסדה ב-2012 על ידי ד״ר דורון מאיירסדורף, המציין כי האבטיפוס המציג את הטכנולוגיה המאפשרת לסוללה להטען במהירות הינה התוצאה של מיקוד החברה על מסחור החומרים שגילתה. עוד הוסיף כי החברה שמחה במיוחד שהננוטכנולוגיה החדישה הזאת, שנוצרה בהשראת הטבע, לא משנה רק את יכולות המכשירים הניידים אלא גם ידידותית לסביבה.

מלבד הסוללה החברה מתכננת להתמקד בתחומים נוספים הרלוונטים לטכנולוגיה שלה, הכוללים בין היתר זכרונות פלאש, חיישני תמונה ועשויה להיות רלוונטית גם עבור תעשיית ה-Semiconductor Materials.

 

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

הזהרו: האפליקציה המובילה ב-Google Play היא בכלל תרמית

מתל אביב ללונדון בשעתיים: האם נמצא המחליף לקונקורד?

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן