צפייה בפרסומות תמורת פרסים: הכירו את ZozaTree הישראלית

מודל הפרסום המקובל כיום בישראל ומחוצה לה מתבסס בעיקר על פרסומות המגיעות אל המשתמש באופן אגרסיבי שלעתים מפריעות לחווית המשתמש באתרים בהם הוא גולש. חלונות פופ-אפים, מעברונים שעוברים רק לאחר מספר שניות או לאחר שהמשתמש לוחץ "דלג", באנרים אינטראקטיביים וכל מיני דרכים אחרות לתפוס את העין של הגולש בכל מחיר.

המצב לא שונה כל כך בכל מה שקשור לפרסום בוידאו – בעיקר בערוצי הטלוויזיה. בין התוכניות ובתוך התוכניות יש כמות אינסופית של פרסומות וידאו אשר אל רובן המשתמש בכלל אינו שם לב – אם מדובר בפרסומת קופצת באמצע שידור חי, פרסומות ארוכות בין שתי תוכניות טלוויזיה ועוד.

צפייה מתגמלת בפרסומות

את ההרגל הזה מנסה לחדש ולשנות חברת סטארטאפ בשם ZozaTree, המהווה מעין פלטפורמת מדיה לפילוח פרסום למובייל. החברה למעשה מציגה למשתמש פרסומות המתאימות לחתך הדמוגרפי שלו, אם מדובר בטכנולוגיה, כלכלה, אוכל או כל תחום אחר ומציעה עבור הצגת הפרסומות האלו פרסים. ZozaTree עובדת למעשה במודל של עץ – כל משתמש מקבל עץ אישי עם 750 עלים, כאשר מאחורי העלים הללו מסתתרים פרסים מוחשיים. כל עלה חושף את המשתמש לפרסומת בת 20 שניות, כאשר לאחר הצפייה בה הוא יכול למעשה לזכות בפרס.

"היום מפרסם רוצה לשים את הפרסומת שלו בפריים טיים, ומשלם 100 אלף דולרים עבור פרסומת מאוד ספציפית שאולי 10 אחוזים מהצופים בערוץ באותו הרגע רלוונטיים אליה" מספר יוסי זרבי, מנכ"ל החברה. "אצלנו, המפרסם משלם סכום ידוע לפי צפיות ומקבל את קהל היעד שחיפש".

הדור הבא של הפרסום? I צילום: shutterstock

פילוח משתמשים מקסימלי

חברת ZozaTree נוסדה ב-2009 על ידי יניב זהר ויוסי זרבי. את הרעיון הם קיבלו כאשר שירתו יחד ביחידת מבצעים מיוחדת של אגף המודיעין בצה"ל: "הרעיון היה ליצור מצב מנצח למפרסם ולגולש בעולם הפרסום, כאשר הפרסומת לא "נדחפת" למשתמש אלא הוא בא וצורך אותה. הרעיון התבשל במוחנו עד שהשתחררנו מהצבא בשנת 2007 והלכנו לעבוד ולחסוך כסף בכדי לפתח אותו".

כיום, לאחר השקעה של 250 אלף דולרים ממשקיע פרטי במאי 2011, על פי החברה באפליקציית הפייסבוק של ZozaTree כבר משחקים ברחבי 72 מדינות. בנוסף האפליקציה הותקנה אצל למעלה מ-13,000 משתמשים וסיפקה מעל ל-2,000,000 צפיות וידאו מפולחות. בין הלקוחות המשמעותיים של החברה ניתן למצוא שמות כמו סופר פארם, גרופון, צומת ספרים ופורום-פילם.

"עבור מפרסמים, זו מהות הרעיון שלנו. אצלנו מפרסם יקבל את הפילוח המקסימאלי שניתן לקבל היום, האפיקטיביות הטובה ביותר לפרסום – ווידאו, וודאות צפייה ותשלום רק כאשר אותו קהל יעד צפה בפרסומת. בגירסאות הבאות אנו נשתמש גם ביכולות ה-GPS של הסמארטפון, כך שנקבל אפילו פילוח טוב יותר של המשתמשים."


לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: שתי אפליקציות שיהפכו את הטלפון שלכם ל-Moto X

עוד בגיקטיים: משטרת ניו יורק ממליצה: שדרגו ל-iOS 7

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן