“צריך להגיע למצב שבו דירקטורים יוכלו להיתבע על שכר גבוה מדי”

"הבירוקרטיה מייקרת את מחירי המזון ב-15%. עלויות התפעול גבוהות בגלל תשלומי ארנונה גבוהים, חשמל, מים ודיור. אם יורידו לנו את עלויות התפעול – נפעל ברווח גולמי נמוך יותר ונוזיל את המחירים", אמר היום רמי לוי, בעל השליטה ברמי לוי שיווק השקמה, בוועידת העסקים של גלובס.

יו"ר אסם, דן פרופר, התייחס לנושא הריכוזיות בשוק המזון: "אין כזו", הגיב לטענות שנשמעו. "בארץ, כמו בחו"ל, ישנם לפחות 2-3 מתחרים על כל מוצר. יש תחרות, אבל קשה".

פרופר נגע גם בשכר הבכירים במשק: "צריך להגיע למצב שבו דירקטורים יוכלו להיתבע על שכר גבוה מדי. אני מציע לפרסם את חבילת השכר כולה של חמשת הבכירים בכל חברה, ואם הן גבוהות מדי – להודות בכך. פרסום שכרם בלבד רק יוצר לחץ ותחרות ביניהם".

יו"ר אסם, דן פרופר | צילום: אסנת קרסננסקי

גל הרשקוביץ, הממונה על התקציבים באוצר, לא הסכים: "תחום המזון במישור היצור הוא ריכוזי", אמר. "הפתרון הוא לא לבוא בטענות ליצרנים – הם רק עושים את תפקידם, אלא לבדוק כיצד להסיר את החסמים שיפתחו את השוק לתחרותיות. בעיית יוקר המחייה לא נוצרה בגלל המע"מ. צריך שינויים מבניים שיצרו את התנאים לתחרות".

עוד נקודה אליה התייחס היתה האם ניתן להשקיע בחינוך, בתשתיות ובתעסוקה במצב בו תקציב הבטחון גבוה כל כך: "אין ספק שתקציב הבטחון גדל בשנים האחרונות. אני מקווה שבשנים 2013-2014 הוא יתאזן ונוכל להשקיע בנושאים החשובים האחרים".

פרופר טען כי מה שהתחיל את המחאה החברתית היה הדיור, וכי בעיה זו עדיין לא נפתרה: "היא לא תיפטר אם לא ינקטו צעדים חריפים בנושא. החינוך הוא מרכיב חשוב בהגברת השוויון בין המעמדות באוכלוסיה, ואני לא יודע אם המדינה יכולה להשקיע בו כעת את הסכומים הדרושים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן