קדחת האייפון 5: שוויה של אפל צפוי להמריא עד 675 מיליארד דולר

הטירוף סביב האייפון 5 גרם למניית אפל לפרוץ מעלה ולהגיע לגבהים חדשים. אם הפריצה הנומינאלית שנצפתה עד עתה היא מוצלחת, מה הרמה הבאה עבור המניה? דרך טובה אחת לייצר הערכה היא להחיל את תיאוריית השווקים של אדם.

תיאוריה זו תוארה ע"י הטכנאי הנודע וולס ווילדר בספר מ-1987. ווילדר התפרסם כשפיתוח את מדד החוזק היחסי, מדד ממוצע הכיווניות, מדד טווח האמת, והעו"ח (עצירה וחזרה) הפרבוליים. עבודתו המפורסמת של ווילדר היא קונספטים חדשים במערכות מסחר טכניות. עבודתו על תיאוריית אדם ב- 1987 איננה מוכרת מאוד, אך תקפה מאוד לגבי מצבה הנוכחי של מניית אפל.

ווילדר נתן את הקרדיט על תיאוריית אדם לג'ים סלומן. ווילדר טען כי שילם לסלומן מיליון דולר ב-7 בדצמבר 1985 כדי ללמוד את תירואיית אדם, המתמקדת בסימטריה הפנימית של השוק. העיקרון של התיאוריה הוא כי בשוק תנודתי בעצימות גבוהה, בבואות מראה מדויקות מופקות בטבלת המחירים.

הניסיון מראה כי תיאוריית אדם עובדת היטב כשמניה מצויה בבעלות יתר, הייפ יתר, ונתונה בשלב המומנטום. מניית אפל, כרגע, עונה לתיאור. התזוזה מרצפת הפוסט-רווחים היא כ-77 דולר. לפי תיאוריית אדם, שיקוף המראה של הגל הנוכחי יוביל ל-77 דולרים נוספים, עד סך יעד של 721 דולר. מחיר מניה זה משקף שווי חברה של למעלה מ-675 מיליארד דולר לאפל.

מדובר, כמובן, בשיטה מסובכת בהרבה הלוקחת בחשבון מספר רב של גורמים על מנת להפיק תשואות סיכון גבוה מתואמות, כלומר – תשואות שיהלמו את הסיכון שנלקח. מאז שהומלצה המניה למכירה ב-131 דולר, למשל, מטרת הטווח הארוך של המשקיעים המחוכמים לא השתנתה – 1,000 דולר – אך הסיכונים של מניית אפל גברו דרמטית: לפי שיטה זו, יש כעת סבירות של 55% בלבד שאפל תגיע למחיר 1,000 דולר.

עבור משקיעים מסורתיים יותר לטווח ארוך המעוניינים בתשואות סיכון גבוה מתואמות, הסיכון של להיכנס כאן לאפל פשוט גדול מדי. עם זאת, סוחרי טווח-קצר מוצלחים עשויים לשקול ניצול של תיאוריית אדם ולקנות את מניית אפל בנסיגה לתמיכה הנוכחית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן