קודאק מאשימה את אפל בגניבת פטנטים: תובעת 3 מיליארד דולר

המאבק בין קודאק לאפל עולה דרגה. אמש הגישה חברת הצילום הוותיקה תביעה בבית המשפט לפשיטות רגל בניו יורק נגד ענקית המחשבים בטענה כי זו גנבה ממנה 10 פטנטים שפותחו במשותף בתחילת שנות ה-90. קודאק דורשת מאפל פיצויים בסך של 3 מיליארד דולר בגין הכרזת בעלות לא חוקית על פטנטים בתחום הצגת תמונות על גבי מסכים דיגיטליים. מדובר בפטנטים טכנולוגיים המשמשים את אפל במכשירי הסמארטפון והטאבלט שלה. בנוסף, קודאק תובעת גם את החברה הפרטית פלאשפוינט, אשר עובדת בשיתוף עם אפל.

הפטנטים המדוברים הם חלק מהפורטפוליו הדיגיטלי של קודאק, אותו היא מעוניינת למכור כעת, כחלק מצעדי שיקום שהיא נוקטת לאחר שהגישה בקשה לפשיטת רגל לראשונה בתחילת השנה. הפורטפוליו של קודאק מכיל 700 פטנטים טכנולוגיים למצלמות דיגיטליות, סמארטפונים וטבלטים. לדברי דוקאק, אפל היא בעליה הלא חוקיים של המספר הרב ביותר מן הפטנטים בתיק ועשויה להיות אחת מהקונים הפוטנציאליים של הפורטפוליו כולו. עובדה זו מעקבת את מכירת התיק לגורמים מעוניינים אחרים. 

לדברי בכיר בחברת קודאק המעורב בתביעה, "האסטרטגייה של אפל היא להשתמש בכוחה לעקב כמה שיותר את תשלומי התמלוגים לקודאק על פיתוחיהם המשותפים ובכך להפריע למכירת הפטנטים". עוד הוסיף כי "אפל ופלאש פוינט מנסים לנצל את מצבה הכלכלי הרעוע של קודאק, אשר עלול להחריף במידה ולא יצליחו לקבל תשלום הוגן עבור הפטנטים". 

התגובה מאפל לא אחרה להגיע. לטענת עורכי הדין של חברת המחשבים, "תביעתה של קודאק מכילה נושאים רבים שיש לדון עליהם בבית משפט פדרלי ועל ידי הגשת התביעה לבית משפט לתביעות רגל, קודאק רק מנסה לזרז את העניינים ולא בצדק".

קודאק מחזיקה כיום בסך הכל 10,700 פטנטים, כולל הפורטפוליו המדובר. לטענת נציגי החברה, כבר למעלה מ-20 קונים הביעו עניין ברכישת הפורטפוליו. מכירת הפטנטים נחוצה על מנת שקודאק תצליח להחזיר את ההלוואה שלקחה בסך של 950 מיליון דולר על מנת שתוכל להמשיך לפעול לאחר ההכרזה על פשיטת הרגל. בשבוע שעבר הודיעה החברה כי מכירת הפטנטים צפויה להתקיים ב-13 באוגוסט 2012.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן