קוף יהלום אתכם: מותגי שעוני היוקרה מחדשים לרגל השנה הסינית החדשה

מותגי שעונים רבים משבצים היום ביצירותיהם יהלומים, אבני חן נוצצות וזהב. אך מעבר לחומרי הגלם היקרים, מותגי היוקרה מנסים כל העת לאתגר את לקוחותיהם עם יצירות מסקרנות ומעוררות השראה. כך למשל, בכל שנה מוציאות חברות השעונים היוקרתיות סדרות מיוחדות כמחווה לשנה הסינית החדשה. בשנה שעברה, לפחות שישה מותגים מובילים ציינו את שנת העז בשעונים שלהם. השנה מודבר בשנת הקוף, שתחל ב־8 בפברואר, והשעונים הייחודיים, שכל אחד מהם מפרש את הקוף באופן שונה מעט, כבר כאן. הנה כמה דוגמאות:

קוף היוקרה של הארי ווינסטון

שעון הקוף האוטומטי (Premier Monkey Automatic 36mm watch) של הארי ווינסטון הוא יצירה חכמה שנותנת כבוד לאינטליגנציה, להרפתקנות ולתבונה, ומכבדת את המסורת הסינית. הוא מציג קוף מוזהב קטן עם עין יהלום, שגם זנבו כרוך סביב יהלום בחיתוך אמרלד המייצג את השעה 12. עבודת הזהב מזכירה את צורת האמנות הסינית הידועה ג'יאן־ז'י (Jianzhi) – אמנות עיצוב וחיתוך הנייר. סביב הקוף פזורות פיסות זהב זעירות, 24 קרט, על גבי חוגת אם־פנינה ורודה, המשובצת בחלקיקי זהב.

בשעון הוורדרד יש בסך הכל 18 קרט זהב, והוא משובץ ב־57 יהלומים ששוקלים יותר מ־2.3 קרט. הרצועה עשויה מסאטן, ומשולבת באבזם זהב ויהלומים. המנגנון האוטומטי שלו כולל 186 חלקים שמניעים את ה־Premier Monkey, כולל קפיץ מאזן מסיליקון המביא לדיוק אופטימלי. שמונה פריטים בלבד ייוצרו במהדורה המוגבלת של שעון זה, ומחירו 48,500 דולר.

השעון הוורדרד של הארי ווינסטון. 18 קרט זהב | צילום: יח"צ

גלגל המזלות של שופארד

חברת שעוני יוקרה נוספת שהרימה את הכפפה היא שופארד, שחוגגת בימים אלו את השנה האזרחית החדשה עם שעון שנת הקוף L.U.C XP Urushi. שמגיע כחלק מהסדרה האקסקלוסיבית L.U.C XP, המוקדשת כולה לגלגל המזלות הסיני.

הקוף הוא החיה התשיעית מתוך 12 שמרכיבות את גלגל המזלות. נוסף לכך, השנה הסינית נושאת במשך שנתיים רצופות שם הקשור לאחד מחמשת היסודות (עץ, אש, אדמה, מים או מתכת). ראש השנה הסיני, אשר נקרא גם חג האביב וחג שנת הירח החדשה, ייחגג מיומו הראשון של פברואר ועד ל־15 בחודש. במשך החג נוהגים סינים רבים ברחבי העולם לערוך תהלוכות ריקודים שבהן בולט מוטיב הדרקון, הנחשב לפי המסורת לחיה הנושאת עמה מזל טוב.

השעון הוא יצירה נפלאה בכמה מובנים. ראשית, הוא מאמץ את צורת האמנות העתיקה אורושי (Urushi) – קישוט לכה יפני – שבאמצעותה צויר הקוף. הלכה עשויה מתמצית שמופקת מעץ האורושי פעם אחת בשנה בלבד – דבר שהופך את החומר לנדיר מאוד. שנית, שופארד משלבת, בצורה האופיינית לה, את ציור הלכה הזה יחד עם אמנות המאקי-א – טכניקת עיטור בלכה, שבה מפזרים חלקיקי זהב תוך שימוש בצינורות במבוק.

שופארד עובדת עם מומחים לטכניקות אמנותיות | צילום: יח"צ

עבודת היד של ציור החוגה דורשת זמן ודיוק רבים. למרות זאת, שופארד עובדת רק עם הטובים ביותר. הציור מעוצב ביפן ומפוקח על ידי המאסטר קיצ'ירו מסמורה, המכונה "אוצר אנושי חי" בשל יכולותיו יוצאות הדופן. ביצוע היצירה מוטל על המאסטר מינורי קויזומי מ־Yamada Heiando, ספקית רשמית של פריטים מקושטים בלכה למשפחה הקיסרית היפנית.

על חוגת השעון מצויר קוף אדמדם, יושב על ענף עץ אפרסקים ואוסף את הפירות לאור קרני השמש האחרונות לפני השקיעה (מה שנחשב כמביא מזל טוב לפי האמונה הסינית). השעון בנוי ממעטפת זהב ורוד 18 קרט, החובקת קליבר L.U.C דק מאוד (בעובי 3.30 מ"מ). מנגנון השעון האוטומטי נבנה בבית המלאכה השווייצרי של שופארד, והוא מצויד בטכנולוגיית המותג Twin, שמציעה שתי תיבות מכאניות המבטיחות 65 שעות פעילות רצופות. את המנגנון ניתן לראות דרך חלון הספיר השקוף בצדו האחורי של השעון.

השעון מגיע באריזה מיוחדת שהוכנה גם היא בטכניקת אורישי, ונמכר כמהדורה מוגבלת תמורת 24,290 אלף דולר.

בחברת ושרון קונסטנטין השתמשו בטכניקות של גילוף ומילוי באמייל | צילום: יח"צ

הקוף השמח

שני מותגים אחרים השתמשו בטכניקות דומות, כאשר התוצאות שהתקבלו שונות מאוד.

המותג יוליס נרדין מתאר את הקוף שמוצג בחוגה שלו כ"עליז ושמח". הוא עוצב בסגנון דמוי קומי כדי להעביר את אופיו נמרץ, בעודו קופץ בין ענפי דקל. השימוש בטכניקת ה־champlevé, הכוללת גילוף בעזרת אזמל ומילוי השקעים באמייל המקבל צבעים שונים, מעניק חיות לדמות הקוף המוצגת. השעון, אשר יוצא במהדורה מוגבלת של 88 יחידות בלבד, נוצר כולו בבית המלאכה של Donzé Cadrans, השייך לקבוצת החברות של יוליס נרדין ומחירו 39,800 דולר.

גם ושרון קונסטנטין השתמשו בטכניקות של גילוף ומילוי באמייל, כדי ליצור בסין ובשווייץ שעונים במהדורה מוגבלת – 12 מהם מפלטינה ו־12 מזהב ורוד. מוטיב העלים בחוגה מבוסס על איקונוגרפיה סינית קלאסית אשר נחרטת ישירות על המתכת. התבנית נשארת טבועה למחצה, ויוצאת מבסיס הזהב שלה על ידי תבליטים מודגשים, דבר היוצר תחושה כי הצמחייה צפה על פני החוגה. ציפוי השעון בוצע באמצעות טכניקת "גרנד פו" הייחודית, המעצימה את הצבעים בחוגה. מחיר: כ־124,000 דולר (למהדורת הפלטינה).

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן