קיבלו ארכה: הדוכנים בטיילת אילת יפונו רק בעוד תשעה חודשים

לאחר שבית המשפט המחוזי פסק על פינוי הדוכנים מטיילת אילת, קבע היום בית המשפט העליון בראשות השופטת עדנה ארבל על דחייה של 9 חודשים בפינוי הרוכלים. 

"ראינו את המערערים באולם בית המשפט, שמענו את זעקתם באמצעות בא-כוחם, אך נראה שגם הם הפנימו והבינו שאת החוק צריך לקיים ולא ניתן להמשיך ולהימצא במקום שאינו מוסדר על-פי דין", אמרה ארבל במהלך המשפט. "לצד זאת אנחנו מביעים תקווה כי העירייה תעשה מאמץ למציאת פתרון חלופי ולסיוע לרוכלים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ארבל שהדגישה מספר פעמים לאורך הדיון כי על הרוכלים לפנות את הטיילת סיכמה לבסוף כי "אחרי שלקחנו בחשבון את התמשכות ההליכים לאורך תקופה ארוכה, הגענו למסקנה כי יש לאפשר לרוכלים תקופת התארגנות לפני פינויים אשר מחד גיסא תאפשר להם ולעירייה לנצל את הזמן למציאת פתרון חלופי, או שאם הדבר לא יתאפשר, מקור פרנסה חלופי, ומאידך גיסא לא תהיה ארוכה מדי על מנת לא לפגוע באינטרס הציבורי".

צילום: רויטרס

"אכן לתופעת הרוכלות בחוף אילת יש היסטוריה של כחמש עשרה שנה שראשיתם במעשה שנוי במחלוקת, לשון המעטה, של העיריה – אך הגיעה במפגיע עת להחזיר את רצועת החוף לבעליה, הציבור", אמר השופט אלייקים רובינשטיין.

בסוף דצמבר 2012, דחתה שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, ד"ר דפנה אבניאלי, את בקשתם של רוכלי הטיילת הצפונית באילת לעיכוב פינוי הדוכנים וקבעה על פינוי בתוך שבעה ימים. הרוכלים פנו לבית המשפט העליון בנושא וזה כאמור נתן היום את פסיקתו.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן