קידוח לוויתן 4 יתחיל בימים הקרובים בעלות של 110 מיליון דולר

אסדת הקידוח – Ensco 5006 השלימה את הפעולות הדרושות לאטימת קידוח לויתן 2, אשר הסתיימו בעצירת שפיעת המים ממנו, כך על פי הודעה שמפרסמת הבוקר אבנר יהש, אחת השותפות במאגר לוויתן על פי דיווח שקיבלו מנובל אנרג'י – מפעילת הקידוח

נובל אנרג'י מתכננת לבצע במהלך השנה הקרובה ותוך כדי תיאום עם משרד האנרגיה והמים, פעולות ניטור באזור קידוח לויתן 2 וזאת במטרה לבחון את יעילות האטימה ואת הצורך בביצוע פעולות נוספות אם יידרשו, ובכך לאפשר נטישה סופית של קידוח לויתן 2.

בתוך כך הודיעו השותפות על פרויקט קידוח לוויתן 4. הקידוח החדש ממוקם כ-125 ק"מ מערבית לחיפה באזור שטחי רישיון רחל. הוא צפוי להתחיל כבר בימים הקרובים ולהימשך כ-4 חודשים. עומק המים באתר הקידוח הוא כ-1,600 מטר כאשר העומק הסופי המתוכנן לקידוח הוא כ-5,300 מטר. תקציב הקידוח כולו יעמוד על כ-110 מיליון דולר.

אסדה ימית | צילום: רויטרס

כמו כן, אבנר יהש הודיעה מוקדם יותר לבורסה יחד עם דלק קידוחים של יצחק תשובה כי על פי בדיקות שנערכו קיים פוטנציאל להפקת גז ברישיון אלון C המכונה כריש, הממוקם צפונית מזרחית למאגר לווייתן.

על פי ההערכות של חברת הייעוץ הבינלאומית Netherland Sewell and Associates, האמדן הטוב ביותר להפקת גז במקום מגיע לכ-2 TCF גז טבעי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן