Forbes Israel Logo
מתוך קמפיין קולקציית חורף של טומי הילפיגר. המותג תמקד בשימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ובשיטות ייצור מתקדמות. צילום: יח״צ
מתוך קמפיין קולקציית חורף של טומי הילפיגר. המותג מתמקד בשימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ובשיטות ייצור מתקדמות. צילום: יח״צ

קיימות ואג׳נדה חברתית: כך פועלים מותגים מובילים למען עתיד טוב יותר

מקולקציית סתיו-חורף של טומי הילפיגר שמקדמת הבעת דעות ואג׳נדות חברתיות בעלות השפעה חיובית, דרך בית האופנה הצרפתי קלואה שייצר לראשונה בושם מרכיבים טבעיים וזכה בתעודת הסמכה בינלאומית לחברות ומותגים התומכים בקיימות ועד מותג הטיפוח פוראבר ליבינג שמושק בישראל ומייצר מוצרים מרכיבים טבעיים תוך נקיטת פעולות למען עולם יותר טוב ▪️ מה חדש

את הקמפיין לקולקציית החורף של בית האופנה טומי הילפיגר מובילה העונה קבוצה מגוונת של משפיענים אקטיביסטים צעירים המסמלת את הדור הבא של מובילי תרבות ודעה, אשר שיתפו את הדברים שמניעים אותם, שמעניקים להם השראה, נקודת המבט והאמת שלהם. לאחר פרסום קולות הנבחרת, המותג ״מעביר את המיקרופון״ לקהל העוקבים מרחבי העולם וקורא לשתף את הדעות שלהם כדי להשפיע ולשנות.

לצד האג׳נדה החברתית, המותג ממשיך לקדם את נושא הקיימות והמודעות לסביבה, ומתמקד בשימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ובשיטות ייצור מתקדמות שהופכות את הקולקציה הזו למתחשבת ביותר של המותג עד היום, זאת באמצעות שימוש בבדים ידידותיים לסביבה: פוליאסטר ממוחזר, כותנה אורגנית וסיבי עץ מיערות מבוקרים.

קולקציית החורף של המותג נוצרה ועוצבה בהשראת הטבע והפעילויות שאנו מקיימים בו, והיא שומרת על הקו העיצובי המזוהה עם המותג – עיצוב על-זמני המתבסס על פריטים אייקוניים מהעבר לצד פרשנות מודרנית וחזון לעולם עתידי טוב יותר. תת-הקולקצייה המרכזית העונה, תחת השם ״Pass The Mic״ מציגה פריטים קלאסיים של המותג בפרשנות מודרנית חדשה ובפלטת צבעים חורפית שכוללת גוונים כתומים, כחולים וחומים לצד צבעים ניטרליים יותר, כמו שמנת ובז׳. בין הפריטים הבולטים תמצאו מעילי פארקה בגזרת אוברסייז, וסטים במראה פאפר, חליפות מחויטות קלאסיות וסריגים במגוון גזרות.

מבט אל העתיד

תת-קולקצייה נוספת, שמבוססת על שיתוף פעולה אקסלוסיבי ומסקרן במיוחד, החיבור בין טומי הילפיגר לטימברלנד, שיתוף פעולה ששואב השראה מהעבר תוך מבט אל העתיד, עם חזון מחודש של עיצוב על-זמני וקיימות. הקולקציה מיועדת לנשים ולגברים ומחולקת לשני דרופים נפרדים – כל דרופ מציג סגנון עיצובי מובהק כאשר ביחד הם משלימים אחד את השני לקו סיפורי שלם שמשלב את ההיסטוריה והמסורת האינדיבידואלית של כל מותג. כך, למשל, הדרופ השני והרחב יותר (Crafting a New Future), בפלטת צבעים נייטרלית של שחור, אפור, לבן ובז׳, מציע אלמנטים מהעבר בפרשנות מודרנית המתבטאת בדגש על קיימות ומודעות לסביבה לצד פריטים בקווים נקיים ומינימליסטיים, בינהם, חולצות טי, וסטים, שמלות קפוצ׳ון ועוד.

טווח המחירים: 149-5,890 ש״ח, בחנויות המותג ובאתר פקטורי 54




בעקבות שינוי האסטרטגיה של בית האופנה הצרפתי CHLOÉ, החיבור לטבע ולשמירה על כדור הארץ, זכה המותג לקבל את תעודת ההסמכה הנחשבת B-CORP, שמחזקת את המחויבות המתמשכת לקחת אחריות על השפעתו על אנשים ועל כדור הארץ. בית האופנה התחבר לקיימות ואיכות הסביבה מתוך הצורך לשמור על כדור הארץ והשיק לאחרונה את הבושם Eau de Parfum Chloe Naturelle, ושם המכיל 100% מרכיבים טבעיים ופותח ממקורות אתיים, עם אריזה ידידותית לסביבה. ״אנו גאים להיות המותג היוקרתי הראשון שמצטרף לקהילת עסקית שעושה טוב לסביבה ומחזקת את המחויבות להמשיך ולקחת אחריות ולהשפיע על אנשים ועל כדור הארץ״.

הנוסחה של הבושם החדש מבוססת על מקורות טבעיים ויכולה להכיל מגוון מוגבל בלבד של רכיבים, לכן ההרכב נחשב להישג של ממש. הבושם הוא טבעוני ועשוי מחומרי ריח 100% טבעיים, אלכוהול טבעי ומים, הוא אינו מכיל מסננים או צבעים מלאכותיים – אלא רק חומרי גלם איכותיים שנבחרו בקפידה. בנוסף, הקטינו וצמצמו ב-50% ממשקל הנייר והקרטון של קופסאות הבושם, זאת למטרת חיסכון ושמירה על איכות הסביבה. הבקבוק האיקוני של המותג זכה לפרשנות מחודשת בגרסה ידידותית לסביבה מחומרים ממוחזרים – 25% מבקבוק הזכוכית ו-100% מהפולימר בסרט עשויים מחומרים ממוחזרים, המהווים גם 40% מקופסת הקרטון. 

מאז 1952 העיקרון המנחה של בית האופנה הוא רוח החופש והאנרגיה שהמייסדת גבי אגיון הביאה לנשים ולעולם האופנה. הוא פועל תחת עיקרון מאחד שיצר תמיד קהילת נשים מגובשת והעניק להן קול ייחודי, ומחויב לקידום נשים וליצירת שינוי חברתי וסביבתי חיובי. 

״תעודה זו מסמנת שלב חדש בטרנספורמציה לקראת מודל מונחה מטרה״, אומרים בקלואה, ״תאגידים המקבלים את תעודת ההסמכה הם עסקים העומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של ביצועים חברתיים וסביבתיים מאומתים, שקיפות ציבורית ואחריות משפטית כדי לאזן בין רווח למטרה. B Corps מאיץ שינוי תרבות עולמי כדי להגדיר מחדש הצלחה בעסקים ולבנות כלכלה מכילה וברת קיימא״.

הבושם קלואה נטורל, עשוי מ-100% רכיבים טבעיים. צילום: יח״צ
הבושם קלואה נטורל, עשוי מ-100% רכיבים טבעיים. צילום: יח״צ



Forever Living, מותג הטיפוח האמריקאי שמוכר בעיקר בזכות מוצרי האלוורה הייחודיים שלו, הוקם באריזונה בשנת 1978 ופועל כבר ביותר מ-165 מדינות ברחבי העולם. כעת, עם השקת המותג בישראל, העמקה בתרומתו להגנה על הסביבה, במקביל למחויבות למוצרים באיכות גבוהה הופכת רלוונטית יותר. במותג מסבירים כי כלל המוצרים מיוצרים בתהליך ייצור בלעדי הנשלט כולו על ידי החברה עצמה, משתילת הצמח באדמה ועד הפצת המוצר ללקוח, והם זכו בחותם האישור מהמועצה הבין-לאומית למדעי האלוורה IASC (International Aloe Science Council).

זה בא לידי ביטוי במגוון דרכים בהן נוקטת החברה: צמצום בצריכת המים, כך למשל, המטעים שלה ברפובליקה הדומיניקנית משתמשים במשאבות מונעות סולאריות ובמערכת טפטפות שמאפשרות להפחית את צריכת המים בכ-90%, או אריזות המשלוח של Forever, שעשויות מ-85% חומרים ממוחזרים ומודפסות עם דיו ידידותי לסביבה.

המוצר הראשון שמושק על ידי המותג בישראל הוא אלו-פרופוליס, קרם טיפולי על בסיס אלוורה עם פרופוליס אורגני, המתאים במיוחד לעור יבש ומגורה ומסייע בשמירה על רמות הלחות בעור. הוא מתבסס על סגולותיו של צמח האלוורה, לטיפול בגירויים, פצעים, חתכים ועוד ומשמש כקרם רב שימושי המתאים לטיפוח עור הפנים והגוף. (109 ש"ח, באתר המותג).

קרם אלו-פרופוליס של פוראבר ליבינג. צילום: יח"צ
קרם אלו-פרופוליס של פוראבר ליבינג. צילום: יח"צ



האג'נדה הירוקה של מותג האופנה GUESS נחשפה לפני מספר שנים ועם הזמן הגיעה לראש סדר העדיפויות של החברה. המרכיב המרכזי: מחזור וצמצום פליטת רעלים במהלך תהליכי הייצור. בשנתיים האחרונות המותג השיג יעד ייצור של למעלה מ-20% מקולקציית הג'ינסים שהם חלק מקולקציית "GUESS Eco" העשויה מבקבוקי פלסטיק וחומרים ממוחזרים. בנוסף, המותג התחייב לעזור להתמודד עם שינויי האקלים על ידי צמצום פליטת גזי החממה במפעלי הייצור של המותג בעולם ובצמצום פליטות הגז בכל שרשרת האספקה.

קולקציית ה-Eco זוכה למחלקה ייעודית בכל אחת מחנויות המותג בעולם וכעת מגיעה גם לישראל. הפריטים בקולקציה עשויים מחומרים ממוחזרים ואורגניים ומסומנים בתווית ירוקה (ראו תמונה).

התווית הירוקה של קולקציית Guess Eco. צילום: יח"צ חו"ל
התווית הירוקה של קולקציית Guess Eco. צילום: יח"צ חו"ל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.