קמרון בכנסת: "בריטניה מתנגדת לחרם אקדמי וכלכלי על ישראל"

ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון רגיל לביקורים יותר שקטים ומנומסים מקבלת הפנים לה זכה היום בכנסת, כאשר חברי האופוזיציה והקואליציה נפגשו לראשונה במליאה והתכתשו ביניהם. "אם חשבתי איך לבלות את יום רביעי אחר הצהריים, מסתבר שלא באתי למקום הנכון", הוא אמר בהומור בפתח דבריו ואף הצליח לאחד את הצדדים הניצים שעמדו לכבודו ומחאו לו כפיים.

ואחרי הסערה, קמרון התייחס לנושאים הבוערים הקשורים לישראל, ובהם איומי החרם נגד ישראל, התהליך המדיני ואיראן. "אמונתי בישראל איתנה כסלע, בלתי ניתנה לערעור", אמר קמרון וזכה שוב לתשואות, "תמיד אעמוד לצד ישראל, לזכותה להגן על עצמה במסגרת הצדק הבינלאומי. כשהייתי באופוזיציה יצאתי נגד המצב שבו ישראלים לא יכלו לבוא בביטחון לארצי בגלל הפחד מתביעות משפטיות על רקע אידיאולוגי. שיניתי את זה, ארצי פתוחה בפניכם ואתם מוזמנים לבקר בה בכל עת".

קמרון ונתניהו בכנסת, הגיע באמצע הסערה | צילום: לע"מ

"בריטניה מתנגדת לחרם על ישראל, בין אם חרם של ארגוני עובדים, חברות כלכליות או מוסדות אקדמיים", הצהיר קמרון, "ישראל היא מולדת העם היהודי ולא נסכים לשום דרישה ושום דבר שיפגע בכך. זכותה של ישראל מעוגנת היטב בהיסטוריה, אנחנו רוצים לתקן את עוולות העבר. דה לגיטימציה של ישראל היא דבר נורא, אנחנו יחד נכשיל אותה".

על תהליך השלום אמר: "אנחנו מבינים את הצורך להפסיק בניה בהתנחלויות ואת הצורך להפסיק את פעולות האיבה. אנו מעריכים את שני המנהיגים (נתניהו ואבו מאזן). לא נגיד לכם איך לעשות את תהליך השלום. אתם לא צריכים ממני הטפות, אבל תארו לכם איך תיראה הארץ הזאת, אם אכן יהיה פתרון של שתי מדינות. חשבו על יחסי ישראל עם העולם, ביטחונה, שגשוגה".

"זה אומר סוף לפגיעה בזכויות ישראל מצד מדינות שונות באו"ם. סוף למצב המגוחך שבו העבירו באו"ם יותר החלטות נגד ישראל מאשר נגד סוריה ואיראן.תחשבו על בירות העולם הערבי שיוכלו לחיות יחד איתנו", הוסיף קמרון וזכה לחיוכים מעודדים מצד שולחן הממשלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן