קנו את הניצחון: בעלי קבוצות הספורט העשירים ביותר בארה"ב

עסקי הספורט בארה"ב פורחים, ואין לכך אינדיקציה גדולה יותר מאשר 34 מחברי רשימת 400 האמריקאים העשירים שבבעלותם קבוצות ספורט. 34 מיליארדרים אלה שווים ביחד מעל 114 מיליארד דולר. הם הבעלים של קבוצות בכלל ליגות הספורט המרכזיות בעולם: 15 ב-NFL (ליגת הפוטבול האמריקאית) 14 ב-NBA (ליגת הכדורסל האמריקאית), 7 ב-NHL (ליגת ההוקי), 5 ב-MLB (בייסבול) ו-4 בפרמייר ליג (ליגת הכדורגל האנגלית).

רובם עשו את כספם מתחומים אחרים, כמו הקמת חברות ענק כגון מיקרוסופט, קרנבל קרוז, פרנקלין טמפלטון והום דיפו – רק כדי להשקיע את אותם הרווחים בענייני הספורט. פול אלן, לדוגמה, הוא הבעלים האמריקאי העשיר ביותר של קבוצת ספורט, עם שווי נקי של 15.8 מיליארד דולר. הוא עשה את הונו משיתוף פעולה עם ביל גייטס בשנת 1970, אך השקיע מאז את כספו בין היתר בסיאטל סיהוקס ובפורטלנד טריילבלייזרס. מייסד הום דיפו, ארתור בלנק, בחר בנתיב דומה כאשר ב-2002, פחות משנה לאחר פרישתו מעסקים, קנה את אטלנטה פלקונס.

במקרים אלה, שבהם המיליארדר עשה כבר את הונו קודם לקניית הקבוצה, משמשת עבורו לרוב קבוצת הספורט כצעצוע, כמו כל דבר אחר. שהיד חאן היה חלק מאימפריה בשווי 3 מיליארד דולר, אבל בחר לאתגר את עצמו בבנייה של ג'קסונוויל ג'אגוארס מליגת הפוטבול (וכעת גם של פולהאם מליגת העל האנגלית בכדורגל). מרק קיובן עשה את הונו ממכירת Broadcast.com ליאהו בשיא בועת הדוט קום. רכישת דאלאס מאבריקס מאפשרת לו לשבת במגרש ולצעוק על השופטים בכל פעם שרק יחפוץ בכך.


פול אלן | צילום: רויטרס

בעלי ספורט אחרים עשו דווקא כמעט את כל שווים מהשקעות הספורט שלהם. שוויו הנקי של ג'ים אירסיי, 1.6 מיליארד דולר, מגיע כמעט כולו משוויה של אינדיאנפוליס קולטס. הבעלים של דאלאס קאובויז, ג'רי ג'ונס, רכש ב-1989 את הקבוצה לפי שווי של 150 מיליון דולר, כאשר היום היא נחשבת לקבוצת הפוטבול האמריקאית היקרה ביותר – 2.3 מיליארד דולר.

ל-9 מתוך 34 יש מניות ביותר מקבוצה אחת: טייקון הנדל"ן סטן קרונקי מחזיק בנתחים מסנט לואיס ראמס, ארסנל, דנבר נאגטס וקולורדו אבלנש. מלקולם גלייזר מחזיק בקבוצת הספורט השניה הכי יקרה בעולם, מנצ'סטר יונייטד, כמו גם בטמפה ביי באקנירס. ג'ושוע האריס הוא חבר חדש במועדון הזה: המיליארדר הוסיף לפני כחודש לנכסיו את ניו ג'רזי דבילס, פחות משנתיים לאחר שלקח תחת חסותו את פילדלפיה 76'.

10 הראשונים בדירוג:

1. פול אלן (סיאטל סיהוקס, פורטלנד טריילבלייזרס) – 15.8 מיליארד דולר

2. ריצ'רד דבוס (אורלנדו מג'יק) – 6.8 מיליארד דולר

3. מיקי אריסון (מיאמי היט) – 5.9 מיליארד דולר.

4. צ'ארלס ג'ונסון (סן פרנסיסקו ג'איינטס) – 5.6 מיליארד דולר.

5. סטנלי קרונקי (סנט לואיס ראמס, ארסנל, דנבר נאגטס, קולורדו אבלנש) – 5.3 מיליארד דולר.

6. סטפן רוס (מיאמי דולפינס) – 4.8 מיליארד דולר

7. מלקולם גלייזר (מנצ'סטר יונייטד, טמפה ביי באקנירס) – 4.5 מיליארד דולר 

8. טד לרנר (וושינגטון נאשיונלס) – 4 מיליארד דולר

9. דניאל גילברט (קליבלנד קאבלירס) – 3.9 מיליארד דולר

10. שהיד חאן (ג'קסונוויל ג'גוארס, פולהאם) – 3.8 מיליארד דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן