קריית גת מתרחבת מעבר לנחל לכיש: מס' התושבים יגדל בכ-50%

הועדה הארצית לדיור לאומי (מחוז דרום) החליטה לאשר את תוכנית המשנה השלישית במסגרת אחת מתוכניות הדגל של מינהל מקרקעי ישראל, "קריית גת צפון", הצפויה להגדיל את מספר תושבי העיר בכ-50%.

התכנית, אשר זכתה לכינוי "רמת אביב של קריית גת", אמורה להרחיב לראשונה את התחום הבנוי של קריית גת צפונה, אל עברו השני של נחל לכיש. במסגרת התכנית הכוללת יבנו כ-7000 יחידות דיור סביב פארק עירוני חדש.

התוכנית שאושרה, בהיקף של 1,000 יחידות דיור, היא הגדולה מבין ארבע התוכניות המפורטות הדרושות להשלמת הפרוייקט. שתי תוכניות נוספות, אחת בהיקף של 1,000 יחידות דיור והשנייה בהיקף של 3,000 יחידות דיור, כבר אושרו בוד"ל במהלך השנה. כעת נותרה לאישור התוכנית הרביעית והאחרונה.

התכנית החדשה, שתיקרא "קריית גת צפון", מיועדת להרחבת קריית גת מצפון לכביש 35 ונחל לכיש. היא מיועדת לכ-7,000 יחידות דיור עבור כ-25,000 איש, ומשתרעת על  שטח של כ-3,000 דונם המוגדרים כיום כקרקע חקלאית, בין מסילת הרכבת ממזרח ודרך כביש מספר 40 (באזור מחלף פלוגות) במערב.

במסגרת התכנית מתכנן מינהל מקרקעי ישראל את הקמתו של "פארק לכיש", שיוקם לאורך תוואי נחל לכיש לרווחת תושבי העיר והאזור. הפארק המתוכנן כולל שטחי פנאי ונופש, שטחי ומתקני ספורט ושטחי בילוי ושהייה יומיים. פיתוח הפארק ייעשה בשלבים מקבילים לפיתוח מתחמי המגורים.

הדמיית התכנית | מנהל מקרקעי ישראל

התוכנית כוללת הקמת שלושה מוקדי פעילות ראשיים, בהם ימוקמו מבני חינוך, תרבות, חברה וספורט. הפרוייקט כולו מתוכנן לשדרה מרכזית רחבה, שמתוכננת כהמשך לרחוב הראשי של קריית גת, אשר תחבר את הפארק ואזורי המגורים. לאורכה של השדרה ירוכזו הפעילויות העירוניות כמו מסחר, תעסוקה, בילוי ושירותים עירוניים. 

במסגרת התוכנית מתוכננים שני גשרים שיחצו את כביש מס' 35 על מנת ליצור קשר יעיל בין העיר הותיקה והתוספת המתוכננת. התכנית אף כוללת מעברים תחתיים רחבים להולכי רגל, מהם ניתן יהיה להגיע לפארק. במינהל מקרקעי ישראל החלו בהליך הכנת מכרזי השיווק של הקרקע עוד טרם אישור התוכניות בוד"לים, כדי לאפשר התחלה מהירה בהליך הבנייה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן