ראשי הנמלים: "בנט בכלל לא יודע מה זה נמל". בנט: "הם מהווים עול"

"הנמלים מביאים לממשלה כל כך הרבה כסף. במקום לשאוף שהעובדים ירוויחו הרבה כסף רוצים לתת אותו לטייקונים", כך אמר הבוקר בראיון לרדיו 103 יהושע פרץ, לשעבר מזכיר הוועד הארצי של שלושת הנמלים.

"מי הוא בכלל נפתלי בנט שיביא חיילים? הם מדברים שטויות, הוא לא יודע בכלל מה זה נמל", המשיך פרץ. "החיילים הם לא הסמרטוטים שלו. זו בושה לעם ישראל שישנם חברי כנסת כאלה. הוועד לא מחליט על הנורמות והעובדים לא מתנגדים לרפורמה בנמלים, זו הממשלה שמתנגדת. הוועדים כבר חתמו על הפרטה, אבל הממשלה לא מבצעת את זה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בנט. מותקף | צילום: מרק ישראל סלם

"מי בכלל ייקח את הנמל החדש? הממשלה תתן את זה לטייקון שנתן לה כסף בשביל הבחירות", הוסיף פרץ. "לא יושבים בכלל עם העובדים ובסוף מחליטים בשבילם. שנפתלי בנט ילמד את החומר לפני שהוא מדבר. למה לעשות פרובוקציה לעובדי הנמלים? אנחנו לא מנהלי בנקים שמרוויחים מיליוני שקלים. מגיע לעובדים להרוויח הרבה, הם עובדים בגובה, בסכנה, בחום ובקור. אני מציע שלא יעשו איתנו מלחמה כי הם יפסידו".

"לבנות נמל חדש לוקח 10 שנים, עד אז יחליפו 3 פעמים את הכנסת", סיכם פרץ. "הם נבחרו והם דופקים את העובדים שבחרו בהם. הם לא יצליחו. ישראל כץ הוא איש חכם מאוד כי הוא אמר שצריך לדבר עם העובדים. גם על חברת החשמל אומרים שהוועד עם האצבע על השאלטר, אבל לא כולם פושעים ומאפיונרים. שוק העבדים נגמר. הפועלים זו גאווה בשביל מדינת ישראל".

"כאיש הייטק לשעבר, אני מעריך עבודה קשה ואיני רואה בעיה במשכורתם הגבוהה של בעלי הנמלים", אמר בתגובה לאתר פורבס נפתלי בנט. "אך אני בהחלט רואה בעיה בהתנהלותם. הגיעה העת לשים קץ למצב בו עובדי הנמלים מקיימים שביתה אחת לשישה ימים, שביתה איטלקית, ומהווים עול אותו הציבור נאלץ לשאת".

אתמול התראיין יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, מאיר תורג'מן, בערוץ 10. "לא איכפת לי שהציבור כועס. אני לא משרת את הציבור", אמר לתוכנית "לילה כלכלי". "אני מגן על זכויתו העובדים שלי ומאמין במה שאני עושה", אמר תורג'מן. בנוגע להסכמי השכר של העובדים אמר תורג'מן כי "כל ההסכמים נחתמו מול האוצר. אנחנו לא לקחנו שקל שלא מגיע לנו. כל ההסכמים נבנו במשך שנים".

תורג'מן ביטל את יוזמת הממשלה להקים נמל פרטי, ואת היוזמות שעלו בשבוע האחרון במטרה להילחם בשביתה. "לא יהיה נמל פרטי", אמר תורג'מן.

"הרגולטור הכי טוב הוא תחרות"

מנגד, הביע היום יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, גדעון סיטרמן, עמדה בעד הרפורמות. "אין חילוקי דעות שהמשק הישראלי זקוק לעוד רציפים", אמר בראיון לגל"צ. "אין אג'נדה להתעמת עם העובדים כאידאולוגיה, אבל זה לא צריך למנוע את קבלת ההחלטות וקביעת המדיניות. הוויכוח מי יפעיל אותם הוא לגיטימי, אבל אם הממשלה תחליט שזה יהיה גורם אחר, חברות הנמל יתמודדו עם תחרות וידעו להפעיל את כל האמצעים כדי להתמודד עם תחרות".

סיטרמן התחייב שנמל אשדוד, כחברה ממשלתית, יעמוד לרשות הממשלה בכל החלטה שתקבל והוסיף כי "הרגולטור הכי טוב זה התחרות. אם תהיה תחרות, כל אחד ישמור שהלקוחות יהיו שבעי רצון".

בנוגע למחאת העובדים, אמר סיטרמן כי "חופש השביתה קיים, אבל יש גם בתי דין ארציים ויש את ההסתדרות. צריך להגיע להידברות אבל לא על חשבון קבלת ההחלטות".

"המשכורות שמקבלים היום העובדים הן גבוהות אבל הן באישור הממונה על השכר", אמר. "על אותן משכורות צריך להפיק הרבה יותר, לייצר יעילות ולייצר יציבות. יצואן רוצה להיות בטוח שכשהוא שולח סחורה היא יוצאת בזמן ומתקבלת בזמן".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן