ראשי הרשויות נגד קבינט הדיור והחקירות המשטרתיות

הבוקר התכנסו ראשי רשויות בארץ, בפורום שנערך במשרדי קבוצת דן אנד ברדסטריט, ודנו במדיניות הדיור של הממשלה, שאלת העדפת התעסוקה על פני המגורים והחקירות נגד ראשי הערים.

ראשי הרשויות התרעמו על קבינט הדיור שהקים שר האוצר כחלון, ועל כך שאין התייעצות עימם בנושאי פיתוח או שיתוף פעולה בקבלת החלטות. "עם כל הכבוד לקבינט של כחלון בלי ראשי הערים כלום לא יתקדם", תקף ראש עיריית עכו שמעון לנקרי והוסיף שראשי הערים מעוניינים בפיתוח הערים שלהם, אבל הדברים נתקעים במוסדות התכנון. ראש עיריית חיפה, יונה יהב, סבור כי על הממשלה לפזר את האוכלוסייה ברחבי הארץ, משום שאין מקום אחד בעולם שבו מדינה מתבססת כלכלית רק על עיר אחת.

ראשי העיריות הבוקר | צילום: יח"צ

ממלא מקום ראש עיריית ירושלים, קובי כחלון, אמר כי הממשלה לא רואה ברשויות המקומיות יחידה כלכלית עצמאית, ומקשה עליהן ברגולציה רבה. יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין, חיים ביבס, חיזק את דבריו והתקומם על כך שמנסים לעקוף את הרשויות המקומיות.

ראשי הערים התבקשו גם להתייחס לנכונות הטענה – האם הם מעדיפים תעסוקה על פני מגורים? ראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן, הודה כי הוא רוצה תעסוקה, אך הבעיה מבחינתו היא המחסור בתכנון מוקדם. הפיתרון לטעמו הוא לאזור אומץ כדי לשנות תכניות מיושנות. לנקרי חושב שהפיתרון טמון בחלוקה נכונה של משאבים.

בנוסף, התייחסו ראשי הרשויות לריבוי החקירות הפליליות נגד ראשי הערים. חלקם טוענים כי המשטרה ממהרת להכתים את שמם של ראש העיריות ועובדיהם. לפי איציק ברוורמן, ראש עיריית פתח תקווה, אין ספק שאם מחפשים פוטנציאל שחיתות, ניתן להשיג אותו ברשויות המקומיות: "אין קל מלנצל את הרשויות המקומיות למעשי שחיתות. הבעיה היא שזה הפך להיות קיצוני לצד השני – לא נותנים לעבוד וכל יום פותחים חקירות נגד ראשי ערים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן